Overzicht klassieke auto's te Koop:

Alfa Romeo GT Junior 1300  '70 geheel gerestaureerd

Alfa Romeo GT Junior 1300 '70 geheel gerestaureerd

Scalino, step-front of in goed Nederlands 'brievenbus' zijn de veel gehoorde bijnamen van het beroemde ontwerp wat Bertone voor Alfa Romeo begin jaren zestig ontwierp. Designer Giorgetto Giugiaro was daar net in dienst en vestigde met het zeer succesvolle project definitief zijn naam. Er is werkelijke geen verkeerde lijn in het wonderschone ontwerp te ontdekken. In combinatie met de geweldige rijeigenschappen de belangrijkste redenen voor de hedendaagse populariteit van de GT's uit die jaren. Het hier aangeboden exemplaar biedt u de gelegenheid de sfeer uit die tijd te ervaren zonder in een oud en misschien wel geheel 'opgereden' exemplaar te moeten stappen. Deze in 1970 gebouwde G ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 'super originale' 71.000km

Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 'super originale' 71.000km

Introvabile! Een Giulia met keihard en origineel plaatwerk vinden is minstens zo moeilijk als een Italiaan die al zijn belastingen betaalt. Daar loop je tegenaan en die mag dan mee naar Nederland. In Italië neemt men daar overigens net zo moeilijk afscheid van als dat ze Silvio B. definitief uitzwaaien. Stroperig en flink betalen, zo gaat dat dan. Met enige trots heb ik ze nu dan in het frisse Warmond staan. Voor iemand die er echt een warme plek voor heeft, ook in zijn of haar hart. Een Giulia is een rijdend monument van de succesvolle Italiaanse autoindustrie uit de jaren zestig. Met vooruitstrevende techniek als bijvoorbeeld dubbele bovenliggende nokkenassen, vijf versnellingen ...

Bekijk
Alfa Romeo 1600 Spider 'Coda Tronca' '78 NL-auto, 1e eig.

Alfa Romeo 1600 Spider 'Coda Tronca' '78 NL-auto, 1e eig.

Coda Tronca? Was dat de eerste eigenaar? Hoor ik u denken. Da's Italiaans voor 'recht afgesneden achterkant'. Of in goed Duits Kamm-Heck. Bent u daar nog? Even verklaren, Wunibald Kamm was een Duitse ingenieur in de autoindustrie gespecialiseerd in aerodynamica. Hij had in de jaren dertig van de vorige eeuw al uitgevonden dat achter een auto als gevolg van vormgeving een voor de wegligging nadelige turbulentie kon ontstaan. Door nu de achterzijde recht af te snijden voorkwam Wunibald's idee turbulentie en werd dus het weggedrag, vooral op hoge snelheid, verbeterd. De voorganger van de Alfa Spider met Coda Tronca had een ronde achterzijde en de nogal revolutionaire kaarsrechte vera ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulietta Spider '61 €56.950,-

Alfa Romeo Giulietta Spider '61 €56.950,-

Een icoon uit het rijke oeuvre van Pininfarina. De Giulietta Spider, ontworpen in opdracht van de Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili in Turijn. De klassieke schoonheid van het ontwerp wordt door vriend en vijand geprezen, inmiddels tot kunst verheven. Hoewel Alfa Romeo in die tijd aanzienlijk beter en dikker staal gebruikte dan de jaren tachtig auto's, waar de roest reputatie uit voortkwam, is een volledig roestvrij en hard exemplaar een bijzondere. Dit exemplaar is uiteraard hard, gaaf en roestvrij. Nooit aan gelast, slechts eenmaal gespoten. De lichtmetalen motor, met voor die tijd revolutionaire techniek in een massa-productieauto loopt keurig rond. De auto is originee ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1300 Super '75

Alfa Romeo Giulia 1300 Super '75

Hoe bijzonder is dat, een gebruiksauto zoals de Giulia ooit bedoeld was, in deze onverprutste staat. Inmiddels uitgegroeid tot een iconische klassieker voor het beroemde merk is een gave en roestvrije Giulia geen vanzelfsprekendheid. Hoewel zeker niet slecht geconstrueerd werden ze meestal ingezet als dagelijks vervoer met alle gevolgen van dien. In onze omgeving ging een auto uit de jaren zeventig die dagelijks buiten verbleef als vanzelfsprekend roesten. Van Alfa tot Rolls Royce. Om een roestvrij en gaaf exemplaar te vinden moeten we naar de bron, en dan nóg is het lastig om geen afgereden exemplaar te vinden. Ze rijden geweldig en waren vanwege het geraffineerde ontwerp al vroeg ...

Bekijk
Aston Martin DB9 Volante Touchtronic '06 39.000km

Aston Martin DB9 Volante Touchtronic '06 39.000km

Hoog op de lijst van mijn 'all time favorites' staat de Aston Martin DB9. Ik denk ook op die van u. Tijdloos, elegant en sportief zijn de meest toepasselijke kwalificaties die men de inmiddels iconische DB9 van Aston Martin complimenteus toedicht. Bij introductie al een klassieker die gezien het volledig in balans zijnde prachtige ontwerp door vriend en vijand hoog werd gewaardeerd. Het hoogst haalbare in motortechniek, een handgebouwde 12 cylinder V motor, die ver naar het midden toe geplaatst werd deed de harten van de Gentlemen Drivers harder kloppen. De fraaie en doordachte combinatie van esthetiek en techniek maakt dat het één van de monumenten van de autoindustrie in de laats ...

Bekijk
Bentley Arnage Red Label '00 83.000km €42.950,-

Bentley Arnage Red Label '00 83.000km €42.950,-

De strijd om Bentley, geleverd in de jaren negentig door BMW en Volkswagen, verliep te gecompliceerd om hier te beschrijven. Feit is dat, ondanks dat Bentley nu in handen is van het Volkswagen concern, er ook een aantal jaren Bentley's zijn geproduceerd met BMW techniek. Terwijl de Arnage in 1998 geintroduceerd werd, waren het een aantal jaren later dan weer ingenieurs van VW die de Arnage onder handen namen en haar krachtiger, schoner en carrosseriestijver maakte. Indrukwekkend veel beter, zo zou je het ook kort kunnen omschrijven. Ondanks de niet geringe 2,5 ton aan auto schiet een Arnage Red label dankzij de 6,75ltr motor met 405pk vooruit als is het een Golf GTi. Dankzij een ve ...

Bekijk
BMW 320i E30 Cabriolet Manual '90 145.000km €17.950,-

BMW 320i E30 Cabriolet Manual '90 145.000km €17.950,-

Inmiddels heeft de E30 serie van BMW de status van klassieker verworven. Originele en gave exemplaren zijn gezocht en dat gegeven stuwt de waardeontwikkeling op. Met name de zeldzamere exemplaren als Coupe's en Cabriolet's met lage kilometerstanden zijn inmiddels verzamelwaardig. De populariteit van het model dankt het met name aan de beroemde bouwkwaliteit en het nog echt pure BMW rijden wat deze auto biedt. Geen computers, elektronische ingrepen of een ontwerp wat vriendelijker voor een geschepte voetganger is dan voor het auto-minnende oog. Gemiddeld werden ze uiteraard verkocht als dagelijks vervoersmiddel, een lage kilometerstand en onverprutste originaliteit is dus lastiger t ...

Bekijk
BMW Z4 Roadster 2.3i sDrive Automaat '09 19.000km €28.950,-

BMW Z4 Roadster 2.3i sDrive Automaat '09 19.000km €28.950,-

Een Cabriolet en Coupe in één, dat is de Z4 zoals deze in de meest recente variant door BMW wordt aangeboden. Een Cabriolet zonder de nadelen van een stoffen dak, zo zou men het ook kunnen benoemen. De Z4 is ook in de laatste variant een klassiek ogende én sportieve tweezitter. Karaktervol BMW tot in ieder detail. Voorzien van een soepele en sportieve zes-cylinder motor met die zo herkenbare klank, open rijden wordt zo nóg leuker. En dat ook zo veilig als mogelijk. Er zijn voor- en zij-airbags, traction control en fraai vormgegeven rolbeugels. Bovendien is het dak niet van stof... In de automaat versie heeft u ook de keuzemogelijkheid om op een sportief moment zelf te schakelen mid ...

Bekijk
BMW Z4 3.0Si Coupe Manual '07 93.000km €26.950,-

BMW Z4 3.0Si Coupe Manual '07 93.000km €26.950,-

Liefhebbers met stuurcapaciteiten zien het direct. Hier staat het juiste gereedschap voor een fijn stukje rijden met beleving. Stoelen bijna óp de achteras, motor lekker diep en ver naar het midden, handgeschakeld, veel pk's uit een atmosferische en zo kenmerkend klinkende zes cylinder lijnmotor, compact ontwerp met een hoge carrosserie stijfheid, achterwielaandrijving en een overzichtelijke bediening. Dit zijn de kenmerken die de BMW Z4 Coupe een plaats tussen de iconen van het merk hebben bezorgd. Overigens leent de auto dankzij de souplesse van de motor, met veel vermogen en koppel, zich ook uitstekend voor gebruik in het dagelijks verkeer. Terwijl je dan op zondagmiddag de Spor ...

Bekijk
BMW Schnitzer ACS Z4 Cabriolet '03 82.000km €24.950,-

BMW Schnitzer ACS Z4 Cabriolet '03 82.000km €24.950,-

AC Schnitzer is een Duits bedrijf wat zich heeft toegelegd op het verbeteren van de toch al niet geringe prestaties en het weggedrag van BMW's. Niet middels een ondoordachte spoiler of stickerset, het bedrijf biedt serieus ontworpen techniek voor vermogens toename en sportievere rijeigenschappen. Zo werd er samen met BMW Motorsport voor de destijds snelste variant van de Z4 een Supercharger ontwikkeld die het motorvermogen met maar liefst 70pk deed toenemen tot bijna 300pk. Om dat vermogen verantwoord op de weg te houden werden zowel het onderstel, remmen en downforce sterk verbeterd. In diverse stadia en met vele opties kon men de Z4 doorontwikkelen tot de ultieme rijmachine. Een ...

Bekijk
BMW 650i M Coupe High Executive '11 71.000km NL-auto, 1e eig., 1e lak €49.950,-

BMW 650i M Coupe High Executive '11 71.000km NL-auto, 1e eig., 1e lak €49.950,-

In 1976 introduceerde BMW de 6 serie. Inmiddels is dit model een gezochte BMW klassieker terwijl juist de opvolger van deze E24, de E63/64, gezien het minder gewaardeerde ontwerp deze status waarschijnlijk nimmer zal bereiken. Hoe anders is dat bij de in 2011 geintroduceerde F-serie, een GT met lijnenspel wat zo fraai foutloos in harmonie is dat de klassieker status deze auto niet kan ontgaan. Bovendien zullen de rij-eigenschappen en het technische niveau archeologen bij opgravingen in het jaar 4017 nog verwonderen. Ze zullen zich waarschijnlijk nooit realiseren wat er evolueerde bij BMW in een relatief korte periode tussen de E24 en het model wat in 2011 op aarde rondreed. Wat een ...

Bekijk
BMW 320i Sedan manual '85 60.000km €15.950,-

BMW 320i Sedan manual '85 60.000km €15.950,-

Onder BMW liefhebbers is de E30 de meest aansprekende uit de gehele 3-serie lijn die de Beierse fabriek tot op de dag van vandaag produceert. Al lang niet meer zo leuk als de auto van toen. Anno 2017 wel beter en veiliger natuurlijk, niet leuker. Al was het maar omdat een E30, zeker met de grotere motoren zo lekker gemakkelijk dwarsgaat. Hup het stuur weer in de richting van waar je eigenlijk wilde en recht staat 'ie weer. Agiel, snel, zeer direct en scherp sturend. Een E30 is daarbij ook nog eens gebouwd volgens kwaliteitsnormen alsof de ISO9000 (1987) er al was. Toch zijn het vooral de rijeigenschappen die de E30 zo populair maken. Het hier aangeboden exemplaar is wellicht iets m ...

Bekijk
BMW Z4 Roadster 2.3i sDrive manual '09 71.000km

BMW Z4 Roadster 2.3i sDrive manual '09 71.000km

Een Cabriolet en Coupe in één, dat is de Z4 zoals deze in de meest recente variant door BMW wordt aangeboden. Een Cabriolet zonder de nadelen van een stoffen dak, zo zou men het ook kunnen benoemen. De Z4 is ook in de laatste variant een klassiek ogende én sportieve tweezitter. Karaktervol BMW tot in ieder detail. Voorzien van een soepele en sportieve zes-cylinder motor met die zo herkenbare klank, open rijden wordt zo nóg leuker. En dat ook zo veilig als mogelijk. Er zijn voor- en zij-airbags, traction control en fraai vormgegeven rolbeugels. Bovendien is het dak niet van stof... Het hier aangeboden exemplaar is de sportieve handgeschakelde versie, voor wie altijd zelf wil bepalen ...

Bekijk
BMW Z4M Roadster '06 97.000km €39.950,-

BMW Z4M Roadster '06 97.000km €39.950,-

De leukste, best rijdende en zeldzaamste Z4 is tot op de dag van vandaag de M-Roadster zoals die vanaf 2006 slechts twee jaar, in een oplage van 5070 stuks, werd gebouwd. Tenzij u het niet heerlijk vindt om al open rijdend een leuke slingerweg te nemen met het karakteristieke BMW uitlaatgeluid achter u, dan kiest u voor de nóg iets zeldzamere coupe. Houd de motor onder de 4.000 toeren en u hoort daarbij de vogels fluiten, geef gas en de variabele kleptiming bezorgt u het gevoel dat er nog eens 100pk bij komt onder de motorkap. Geweldig soepel en desgewenst natuurlijk zeer sportief. Vergeet die Sportknop op de middenconsole niet, extra bijterig wordt de auto dan. Dankzij hydraulisch ...

Bekijk
BMW 735i Manual '98 83.000km €15.950,-

BMW 735i Manual '98 83.000km €15.950,-

De met E38 aangeduide 7 serie die in 1995 werd geïntroduceerd is de laatste BMW uit het hoogste segment voordat de Chris Bangle invloed zichtbaar werd. Hij was de ontwerper van de opvolgende series met het voor velen onacceptabele design met de hoge kofferklep. De zeer geslaagde doorontwikkeling van de E32 serie was één van de succesvolste BMW ontwerpen en is ook nu nog een populair model. Niet in de laatste plaats vanwege de moderne rijeigenschappen en hoge mate van comfort. Voor wie nu een bijtellingsvriendelijk 'rijdend kantoor' zoekt een uitgelezen kans om financieel aantrekkelijk, in stijl, strak sturend en betrouwbaar kilometers te maken. De 'kunst' is dan natuurlijk een zo f ...

Bekijk
BMW 320i Sedan manual '85 77.000km €14.950,-

BMW 320i Sedan manual '85 77.000km €14.950,-

Onder BMW liefhebbers is de E30 de meest aansprekende uit de gehele 3-serie lijn die de Beierse fabriek tot op de dag van vandaag produceert. Al lang niet meer zo leuk als de auto van toen. Anno 2017 wel beter en veiliger natuurlijk, niet leuker. Al was het maar omdat een E30, zeker met de grotere motoren zo lekker gemakkelijk dwarsgaat. Hup het stuur weer in de richting van waar je eigenlijk wilde en recht staat 'ie weer. Agiel, snel, zeer direct en scherp sturend. Een E30 is daarbij ook nog eens gebouwd volgens kwaliteitsnormen alsof de ISO9000 (1987) er al was. Toch zijn het vooral de rijeigenschappen die de E30 zo populair maken. Het hier aangeboden exemplaar is wellicht iets m ...

Bekijk
BMW Z4 M Coupe '08 82.000km

BMW Z4 M Coupe '08 82.000km

Wanneer je een krachtbron voorin hebt liggen die veelvuldig tot 'Engine of the Year' werd verkozen en de twee stoelen die deze coupe telt slechts 30 cm van de achterwielen staan dan weet de coureur in u dat er rij-sensatie te beleven valt. 343pk zonder turbo mét variabele kleptiming (Vanos), waardoor de auto volledige trekkracht heeft over het geheel toerengebied, en een Sportknop voor een nog alertere gaspedaalrespons, het zijn allemaal zaken die de bestuurder optimaal rijplezier bieden. Geen optimaal comfort, het is een Motorsport versie, een bijna compromisloze rijmachine van die fabriek met een hoog te houden reputatie. Een onderstel met een perfecte balans, extreem goede remme ...

Bekijk
Citroen SM Carburateur '72

Citroen SM Carburateur '72

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Citroën SM Injectie '73 €54.950,-

Citroën SM Injectie '73 €54.950,-

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Citroën SM Injectie '74

Citroën SM Injectie '74

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Chevrolet Corvette Z06 '06 65.000km

Chevrolet Corvette Z06 '06 65.000km

De in 2006 door Chevrolet geïntroduceerde Corvette Z06 onderscheidde zich op meer punten van de standaard C6 dan welke Corvette tot dan toe. En dan was de C6 ook al geen kinderachtige auto. Een paar wapenfeiten; een volledig aluminium spaceframe met carbon fiber en aluminium carrosseriedelen, de grootste small-block motor ooit door GM geproduceerd met maar liefst 7ltr. inhoud en 511pk vermogen (een toename van 105pk ten opzichte van een C6), dry-sump smering van de handgebouwde V8 motor met titanium drijfstangen, grotere voor- en achterschermen met luchtinlaten om de kolossale remschijven te koelen, een lichtgewicht bodemplaat van composiet en balsahout, grotere remklauwen voor en ...

Bekijk
Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Als waardering voor de al decennia lang bestaande relatie met de eveneens in Modena gevestigde carrosseriebouwer Scaglietti vernoemde Ferrari in 2004 haar nieuwste 2+2 naar de legendarische Sergio Scaglietti. Bij introductie van de 540pk sterke 612 was Sergio al 84, naar verluid reed hij van trots met rokende banden een rondje om zijn kleinkinderen. Hoe dan ook, wie zijn naam aan een volbloed raspaard verbonden ziet eindigde in de bandenstapel op een circuit zonder vangrails of kon écht iets met auto's. Dus zijn trots was niet onterecht. Bovendien kon Scaglietti ook zeer trots zijn op het product waar zijn naam op stond. Een door Pininfarina ontworpen GT met een uitgebalanceerd ont ...

Bekijk
Ferrari Mondial Coupe 3.2 '87 46.000km A1-conditie

Ferrari Mondial Coupe 3.2 '87 46.000km A1-conditie

Met de Mondial beoogde Ferrari een ook praktisch bruikbare auto in de markt te zetten. De unieke layout maakte het mogelijk een middenmotor concept te combineren met vier zitplaatsen en een serieuze kofferbak. Geen enkele andere productie auto biedt dit in theorie ideale concept van een centraal geplaatste motor. En al helemaal niet voorzien van de wereldberoemde V8, in dit geval dwarsgeplaatst, met het ultieme sportieve motorgeluid wat alleen een Ferrari V-motor voortbrengt. De wat hogere daklijn maakt dat de Mondial meer dan genoeg ruimte biedt aan zelfs de langste medemens. En dan is het ook nog eens een sportauto waarin u eventueel uw kinderen kunt meenemen. Dit mede dankzij de ...

Bekijk
Ferrari 400i manual '81 41000km € 82.950,-

Ferrari 400i manual '81 41000km € 82.950,-

In 1976 was de 400 de eerste Ferrari die werd uitgevoerd met een automatische versnellingsbak. Helaas werd hiervoor een 3 traps automaat van General Motors gebruikt die de auto haar sportieve rijbeleving grotendeels ontnam. Omdat het de eerste als zodanig uitgevoerde Ferrari was werden er hoofdzakelijk automaten verkocht. Inmiddels weten de liefhebbers dat de handbak de leukste 'rijders' variant is. Van die versie echter werden slechts 422 exemplaren gebouwd. In deze uitvoering een zeer zeldzame auto dus. Het prachtige PininFarina ontwerp is door de jaren heen omgeven door een steeds groter wordende groep bewonderaars. Wellicht ook omdat niet alleen tal van wereldsterren als bijvoo ...

Bekijk
Ferrari F355 Spider 1996 68600km €69.950,-

Ferrari F355 Spider 1996 68600km €69.950,-

De laatste V8 middenmotor Ferrari uit de bloedlijn die voortkwam uit de 308. Terwijl het ontwerp van de opvolgende types vanaf 1999 vooral werd gedicteerd door de wetten van de windtunnel was de F355 bij introductie al een moderne klassieker. Een PininFarina meesterstuk wat volledig met alle punten van kritiek op de 348 afrekende. Belangrijkste verschillen en verbeteringen waren het ontbreken van de uiterlijke kenmerken van de Testarossa, het maar liefst met 80pk gestegen motorvermogen dankzij de uit de F1 afkomstige vijf kleppen techniek, de electronisch instelbare schokdempers en de aanzienlijk lichter schakelende versnellingsbak met zes verzetten. Het adembenemend fraaie ontwerp ...

Bekijk
Ferrari F430 F1 '05 53000km NL auto € 89.950,-

Ferrari F430 F1 '05 53000km NL auto € 89.950,-

Ferrari maakt er de afgelopen decennia een traditie van om telkens een nieuw type met V8 middenmotor in een sterk doorontwikkelde versie uit te brengen. Zo werd de 308 de 328, de 348 de F355 en de F360 de F430. Gelijke chassis met beperkte uiterlijke aanpassingen die zeker in het geval van de 348/355 en 360/430 technisch fors evolueerde. In het geval van de F430, waar 80pk en toevoeging van een electronisch instelbaar differentieel de meest significante verbeteringen waren, deed het Jeremy Clarkson tijdens een testrit uitroepen dat het de perfecte Supercar van dat moment was. James May kocht er zelfs één. Zoals u wellicht weet zijn kritische collega autojournalist die echt alle ins ...

Bekijk
Ferrari 400i Manual '82 78.000km

Ferrari 400i Manual '82 78.000km

'Gentlemen start your Engines' is zelden beter van toepassing. De Ferrari 400i is bij uitstek een Gentlemen Ferrari uit de klassieke lijn. En dan is er die motor! 12 cylinders in V-vorm op basis van het beroemde Colombo motorblok die u in de basis bijvoorbeeld ook aantreft in de beroemde 365GTB/4 Daytona. De stijlvolle belijning van de Ferrari 400 krijgt steeds meer waardering, immers een sportauto-ontwerp uit 1980 maakte tien jaar terug een andere indruk dan heden. Bovendien wás ze destijds ook minder klassiek dan ze nu is. Gebaseerd op de 365GT4 2+2 die al in 1972 verscheen was het een 'jaren zeventig ontwerp' wat haar tijd vooruit was en wellicht ook daarom later waardering bego ...

Bekijk
Ferrari F430 F1 '05 14.000km € 96.950,-

Ferrari F430 F1 '05 14.000km € 96.950,-

Ferrari maakt er de afgelopen decennia een traditie van om telkens een nieuw type met V8 middenmotor in een sterk doorontwikkelde versie uit te brengen. Zo werd de 308 de 328, de 348 de F355 en de F360 de F430. Gelijke chassis met beperkte uiterlijke aanpassingen die zeker in het geval van de 348/355 en 360/430 technisch fors evolueerde. In het geval van de F430, waar 80pk en toevoeging van een electronisch instelbaar differentieel de meest significante verbeteringen waren, deed het Jeremy Clarkson tijdens een testrit uitroepen dat het de perfecte Supercar van dat moment was. James May kocht er zelfs één. Zoals u wellicht weet zijn kritische collega autojournalist die echt alle ins ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '63 geheel gerestaureerd

Fiat 1500 Cabriolet '63 geheel gerestaureerd

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Fiat 130 Coupe 3200 Automatic '72 €22.950,-

Fiat 130 Coupe 3200 Automatic '72 €22.950,-

Voormalig topmodel van een fabrikant die nu oppermachtig is in een segment met zo min mogelijk cylinders. Toen men nog zoveel aanzien had dat een coupe met prestige in de markt werd gezet. Een auto met een vooruitstrevend ontwerp, destijds nog wat 'onbegrepen' en zeer kostbaar, waardoor er uiteindelijk slecht 4.500 exemplaren werden gebouwd. Toch stond de 130 Coupe model voor het latere ontwerp van Pininfarina designer Paolo Martin bij het tekenen van de Peugeot 604 en Rolls Royce Camargue. Ook de Ferrari 365 2+2/400GT/I kreeg een vergelijkbare C-stijl mee. En natuurlijk als een van de eerste Italiaanse auto's een automatische versnellingsbak. De ontwerp- en productiekosten waren n ...

Bekijk
Fiat 130 Coupe Manuale 'concours' '72 €25.950,-

Fiat 130 Coupe Manuale 'concours' '72 €25.950,-

Liefde op het eerste gezicht. Niet nadenken, doen. En dan staat ze na een paar weken opeens voor je in Warmond. Niet klein, niet direct knuffelbaar, heus wel hier een daar een scherp kantje aan en zeer karaktervol. En dat maakt ze nu juist zo zeldzaam aantrekkelijk. Haar gelijke zul je nooit vinden, haar DNA is immers uniek. Italië is haar geboorteland, Paolo Martin haar vader. Pininfarina stond aan haar kraambed en ze ontwikkelde zich naar het gezegde 'lelijk in de luier, mooi in de sluier'. De Fiat 130 Coupe is begonnen aan haar modellencarriere. Opeens ziet de liefhebber met smaak haar staan en realiseert men zich hoe zeldzaam ze is. Hoe fraai en elegant belijnd zoals alleen een ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '64

Fiat 1500 Cabriolet '64

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Iso Rivolta IR 300

Iso Rivolta IR 300

Isothermos was een Italiaanse koelkasten fabriek, opgericht voor de Tweede Wereldoorlog door Renzo Rivolta, na de oorlog begon zijn bedrijf met de productie van scooters onder de naam Iso. Hij was ook de geestelijk vader van de driewieler miniauto met de naam 'Bubblecar'. Deze mini-auto was dermate succesvol dat Renzo het zich kon veroorloven om privé een sportwagen te kopen. Op zijn zoektocht naar een voor dagelijks gebruik geschikte, snelle en betrouwbare Italiaanse auto voldeed in zijn ogen geen enkele kandidaat. Trots als hij als Italiaan was, technisch voldoende onderlegd en ervaren met serieproductie besloot hij zelf over te gaan tot productie van een sportwagen die voldeed a ...

Bekijk
Daimler Six Century LWB '96 45.000km

Daimler Six Century LWB '96 45.000km

In 1897 werden in het Engelse Coventry de eerste Daimlers gebouwd. In de jaren ervoor werd op basis van Duitse ontwerpen van de hand van Gottfried Daimler de basis gelegd voor de eerste officieel tot de openbare weg toegelaten automobielen. Het levenspad van een, met name Engelse, autofabrikant kon in de afgelopen eeuw nogal grillig lopen, zo was Daimler in handen van BSA, later van Jaguar en dat kwam in 1990 op haar beurt weer in handen van Ford. In het Ford tijdperk realiseerde zich men in 1996 dat het 'merk' Daimler 100 jaar bestond en dat moest op gepaste wijze worden gevierd. Nu was Daimler niet echt meer een zelfstandig merk, de naam werd gebruikt om de meest luxe Jaguar mode ...

Bekijk
Jaguar F-Type Coupe V6 S Supercharged '14 23.400km

Jaguar F-Type Coupe V6 S Supercharged '14 23.400km

In een autowereld waar menig zo bedoelde sportauto, ondanks de prestaties op papier, steeds klinischer lijkt te worden weet Jaguar met de fantastische F-Type Coupe te bieden waar een dergelijke auto werkelijk over zou moeten gaan, beleving! En dat zou er wel met vier uitroeptekens mogen staan. Alleen de aanblik al bezorgd je kriebels in de buik, voormalig Aston Martin designchef Ian Callum zette uiteindelijk zijn handtekening onder het project. Met bijvoorbeeld de schitterende centraal geplaatste uitlaten verwees hij naar de iconische E-Type. Druk de startknop in en je veert op in je stoel van plezier, waar menig Duitser tegenwoordig klinkt als een keurige middenklasser met twee ki ...

Bekijk
Jaguar XK 4.2 Coupe '06 75000km €32.950,-

Jaguar XK 4.2 Coupe '06 75000km €32.950,-

Het was u als Jaguar liefhebber waarschijnlijk al opgevallen, wellicht zelfs bij u tot verontwaardiging geleid, Jaguar rekent de traditionele Granturismo liefhebber niet langer tot haar doelgroep. Schande! Er is natuurlijk de scherp gelijnde F-type echter die wordt toch echt als 'volbloed Sportwagen' door Jaguar aangeprezen. Een klassieke GT is er eenvoudig weg niet meer, kennelijk is het hogere doel alleen nog maar de 911 rijder binnenhalen, terwijl die toch niet van zijn Made in Germany geloof af is te krijgen. Voor een door niemand minder dan Ian Callum (de designer die Aston Martin weer op de kaart zette) getekende rasechte Engelse GT met stijl, klasse, betrouwbaarheid en een r ...

Bekijk
Jaguar E type Series II Roadster '70 €99.950,-

Jaguar E type Series II Roadster '70 €99.950,-

In 2011 vierde de Britten met gepaste trots de vijftigste verjaardag van de legendarische Jaguar E type. In 1961 dus werd de eerste serie met 3.8ltr motor geïntroduceerd om uiteindelijk in 1974 te eindigen met een 5.3ltr V12 motor. Een uitermate succesvol model voor de Engelsen, volgens Enzo Ferrari zelfs 'the most beautifull car ever made'. In rap Italiaans uitgesproken dan. Niet alleen het bijna 'sexy' te noemen ontwerp van de auto bepaalde het verkoopsucces, de E type was ook zeer betaalbaar voor een auto met dergelijke prestaties en prestige. Voor een vergelijkbare Ferrari of Maserati betaalde men in die tijd driemaal zoveel. Die lage prijs hield uiteraard ook enigszins verband ...

Bekijk
Jaguar XK 4.2 Coupe '08 63.000km €35.950,-

Jaguar XK 4.2 Coupe '08 63.000km €35.950,-

Het was u als Jaguar liefhebber waarschijnlijk al opgevallen, wellicht zelfs bij u tot verontwaardiging geleid, Jaguar rekent de traditionele Granturismo liefhebber niet langer tot haar doelgroep. Schande! Er is natuurlijk de scherp gelijnde F-type echter die wordt toch echt als 'volbloed Sportwagen' door Jaguar aangeprezen. Een klassieke GT is er eenvoudig weg niet meer, kennelijk is het hogere doel alleen nog maar de 911 rijder binnenhalen, terwijl die toch niet van zijn Made in Germany geloof af is te krijgen. Voor een door niemand minder dan Ian Callum (de designer die Aston Martin weer op de kaart zette) getekende rasechte Engelse GT met stijl, klasse, betrouwbaarheid en een r ...

Bekijk
Jaguar Xk8 Cabriolet '99 74.000km

Jaguar Xk8 Cabriolet '99 74.000km

De Jaguar Xk8 Cabriolet wordt door de meeste autoliefhebbers gezien als één van de mooiste open ontwerpen van de laatste decennia. Waarschijnlijk het gevolg van de tegenovergestelde ontwerpfilosofie en een vleugje van de klassieke E type in het model. De Xk8 werd in tegenstelling tot de meeste cabriolets direkt ontworpen als open auto waarna op basis daarvan de coupe ontstond. Het resultaat mag er zijn. Er is nauwelijks een sfeervollere en comfortabelere cabriolet te vinden. Dat comfort is er mede dankzij de uitermate soepele V8 motor die met zijn bijna 300pk in aanhef niet voor absolute snelheid is bedoeld. Natuurlijk is het een snelle auto, het vermogen is er echter vooral om met ...

Bekijk
Jaguar E Type Series III Roadster '73 €69.950,-

Jaguar E Type Series III Roadster '73 €69.950,-

'The most beautifull car in the world'. Niemand minder dan Enzo Ferrari was het die dit uitsprak toen hij de Jaguar E-type voor het eerst te zien kreeg. En hij kon het weten. In 1961 geintroduceerd en doorontwikkeld tot aan de Series III die van 1971 tot 1974 gebouwd werd. Een langere wielbasis en een grotere spoorbreedte vergroote de binnenruimte en verbeterde de wegligging en het rijcomfort. Het remsysteem was het beste van alle Series E-type en de auto kreeg standaard stuurbekrachtiging. De 12 cylinder 270pk sterke motor zorgde voor een uitermate soepele en relatief stille rijbeleving. Kortom de meest comfortabel rijdende E-type is deze. Ook aan grotere bestuurders biedt deze Se ...

Bekijk
Jaguar Xk 8 Coupe '01 52.000km €24.950,-

Jaguar Xk 8 Coupe '01 52.000km €24.950,-

Een vondst! Deze schitterende Xk 8 Coupe met slechts 53000km in verzamelaars-conditie. Afstammeling van de beroemde XJS die zijn faam ook wel verwierf door het wat hoger gemiddelde aan garagebezoeken. Van die reputatie wilde de heren bij Ford graag af en dat is duidelijk te merken aan de bouwkwaliteit. Wij hebben er velen in onderhoud dus met recht van spreken kan ik u melden geen structureel slechte delen van een Xk te kunnen melden. Mits goed onderhouden natuurlijk. Met een kilometerstand die dit exemplaar vermeldt is de kans op mankementen ver beneden gemiddeld uiteraard. Bovendien, al zou de auto een enkel keertje last hebben van een 'Engels' schakelaartje, met zo'n belijning e ...

Bekijk
Lancia Beta Coupe 1300 '79 55.000km €12.950,-

Lancia Beta Coupe 1300 '79 55.000km €12.950,-

Vincenzo Lancia (1881-1937) gebruikte voor zijn eerste creaties letter aanduidingen uit het Griekse alfabet. Na de overname van Lancia door Fiat in 1969 besloot men de modellenreeks aan te gaan duiden met dezelfde letters. Om verwarring, en waarschijnlijk vervelende rechtszaken, met Alfa Romeo te voorkomen werd het eerste model van Lancia onder Fiat regie de Beta. In 1972 gepresenteerd in diverse carrosserie stijlen. Om de productiekosten op een aanvaardbaar niveau te houden werd een bestaande en succesvolle Fiat motor met dubbele bovenliggende nokkenassen gebruikt. Economisch een verplichting, immers Lancia werd in de armen van Fiat gedreven door een naderend bankroet als gevolg v ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '66

Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '66

Een prachtige Lancia Flavia Coupe uit de eerste serie. In 1961 verscheen de technisch zeer hoogstaande Flavia en een jaar later presenteerde Lancia de Coupe. Getekend door Pininfarina, met een schuin oog gericht op de tekentafel in dezelfde studio van de Ferrari 330. Dit schitterende ontwerp is uiteraard een van de redenen waarom het model nu een gezochte klassieker is. Tegelijkertijd waardeert de kenner ook de voor die tijd zeer vooruitstrevende techniek. Zeer doordacht ontworpen met kenmerken waar menig Duitse fabrikant aanzienlijk later aan toe kwam. De Flavia is dan ook een zeer goed rijdende en comfortabele GT met hoog aanzien. Terecht ontdekt door het grote publiek waardoor d ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3 S '69

Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3 S '69

Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap ral ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe '74 'colore raro' € 21.950,-

Lancia Fulvia Coupe '74 'colore raro' € 21.950,-

'En je hebt er al vijf staan' riep de boekhouder toen deze Fulvia binnenkwam. Dat was natuurlijk waar echter met een calculator in de aanslag voel je niet wat je meemaakt wanneer je in Zuid Italië deze Fulvia onder ogen komt. Wetende dat er in deze prachtige kleur slechts enkele honderden zijn gemaakt, dat ze in deze staat bijna onmogelijk te vinden zijn én dat het een serie drie is zonder de optisch minder fraaie details van dit type. Kortom een Fulvia Coupe die je niet kan laten staan. Op de foto's komt het niet eens zo goed over, de kleur is, zeker in combinatie met het spectaculair fraaie interieur echt prachtig. Mooi rustig klassiek met toch dat zweempje wat je doet omkijken, ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €29.950,-

Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €29.950,-

Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te doorgronden. Op dat moment komt mij zo'n KLPD Volvo voorbij, altijd fijn als de heren doorrijden want met groene platen aangehouden worden geeft altijd gedoe over bijvoorbeeld papieren, nooit leuk. Ze zijn net voorbij, jawel hoor vol in de remmen en Stop! aan. Wat blijkt, hebben de heren (waarom hebben die mannen altijd een snor?) een discussie in de politieauto of dit nu een Ferrari of een Maserati is die ze zojuist voorbij rijden. Heren, het is een Lancia! Stonden ze daar op die p ...

Bekijk
Lancia Fulvia Sport Zagato 1600HF '72 €49.950,-

Lancia Fulvia Sport Zagato 1600HF '72 €49.950,-

Al mijn gehele 'autoleven' lang is er iets wat mij blijft aantrekken in de Fulvia Zagato. Misschien omdat ze als niet door zomaar iedereen gewaardeerd model de underdog is, of zijn het die scherpe zo kenmerkende Zagato lijnen die blijven boeien? Een mooie en slimme vrouw met karakter is toch aantrekkelijker dan een bimbo met perfecte lijnen. Feit is dat er nauwelijks vergelijkbare auto's zijn en al helemaal niet van dit technische ontwerp-niveau. Om de motor zo plat mogelijk te houden werd een V4 motor ontwikkeld met een blokhoek van maar elf graden waardoor deze zeer laag in de auto gemonteerd kon worden. Verder waren er vooruitstrevende zaken als voorwielaandrijving, rondom schij ...

Bekijk
Lancia Flavia 2000 Coupe '72 €27.950,-

Lancia Flavia 2000 Coupe '72 €27.950,-

Uit Zuid Italië, in de buurt van Napels, haalde ik deze zeldzame Lancia Flavia 2000 Coupe. Er werden slechts 1400 exemplaren van deze schitterende coupe geproduceerd. De beperkte oplage kwam niet voort uit een gebrek aan schoonheid of kwaliteit, ze waren eenvoudig weg té goed dus erg kostbaar. Zeldzaamheid is een belangrijke voorwaarde bij een gezonde investering. Vanzelfsprekend ook de kwaliteit. Nu zit dat wel goed bij deze Flavia. Was de Lancia bouwkwaliteit destijds al van bijzonder hoog niveau, uiteindelijk kwam ook hier het roest-spook wel eens om de hoek. Gelukkig maakt de recente Italiaanse afkomst dat deze Flavia in goed geconserveerde conditie naar Nederland kwam. Alleen ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3S '69 €23.950,-

Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3S '69 €23.950,-

Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap ral ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 2e serie '72 €19.950,-

Lancia Fulvia Coupe 2e serie '72 €19.950,-

Mijn enthousiasme voor de prachtig vormgegeven en technisch doorontwikkelde Fulvia zal u gezien het brede aanbod niet ontgaan zijn. Ik kan een echt mooi en goed exemplaar niet laten staan en omdat ik toch een vrij 'algemene smaak' heb denk ik dat veel van u mijn enthousiasme delen en begrijpen. Voorwielaandrijving, een verfijnd ontworpen V4 motor, een subframe, ZF 5-bak en die unieke belijning, welke auto biedt dat in deze prijsklasse? De Fulvia was een beroemd rally winnaar en ook dat spreekt de autoliefhebber zo aan. In het jaar waarin deze Fulvia werd gebouwd won Lancia het wereldkampioenschap rally met dit type auto. Kortom een icoon van een klassiek Italiaans automerk met tech ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 1.3S '72 'da concorso' €22.950,-

Lancia Fulvia Coupe 1.3S '72 'da concorso' €22.950,-

De Fulvia is technisch een hoogstaand ontwikkelde auto. De vormgeving echter oogst pas de laatste jaren waardering bij het grote publiek. Daardoor waren ze te lang niet voldoende waard om ze goed te restaureren. Gemiddeld zijn oudere Lancia's zeker niet zo roestgevoelig als men denkt, dat imago hebben ze overgehouden van het tijdperk ruim na 1970 waar Fiat eigenaar werd. Het lakwerk en rubbers zijn wel, althans op de meeste plaatsen in Italië dan, vaak dof en uitgedroogt. Door die geringe waarde, tot een vijf jaar terug, werden echt volledige restauraties matig uitgevoerd dus een origineel exemplaar valt te prefereren. Het hier aangeboden exemplaar is een fraai originele auto die v ...

Bekijk
Range Rover Classic '84 'outstanding'

Range Rover Classic '84 'outstanding'

Het origineel. 'A Car for all reasons' was de marketing slogan waarmee de Range Rover in 1970 in de markt werd gezet. Comfortabel, praktisch en dankzij de grote bodemvrijheid geschikt voor bijna ieder terrein. Het succes van dit concept heeft zich inmiddels wel bewezen, kijk maar eens om u heen op 's lands wegen. Hoewel die glanzende prestigeobjecten steeds minder van doen hebben met het origineel. De recreatief bedoelde off-roader die je ook voor dagelijks vervoer kon inzetten werd daar ook vaak echt voor gebruikt. Tegenwoordig zal 'een Vogue' niet zo snel meer de weg verlaten. Dit exemplaar is daar overigens niet voor gebruikt getuige de maagdelijke onderzijde en chassis van de a ...

Bekijk
Range Rover TDV8 Autobiography '13 93.000km

Range Rover TDV8 Autobiography '13 93.000km

De vierde generatie Range Rover brengt het icoon naar een niveau waarvan je direct na de eerste kilometers denkt 'hoe kan dit ooit verbeterd worden?' Met name in deze acht cylinder diesel versie maakt het indrukwekkende koppel, verbonden met een acht-traps automatische versnellingsbak en luchtvering dat u de meest actuele Range Rover ervaart als een uitermate luxe rijdend bankstel met voortdurend wisselend uitzicht. Extreem stil voor zo'n forse diesel, snel, stil en zeer veilig beweegt u zich boven de rest van het verkeer terwijl u net zo fit aankomt als hoe u vertrok. De perfecte zitpositie, stoelverwarming en zelfs stoelventilatie hebben hier een belangrijke bijdrage in. Bovendie ...

Bekijk
Range Rover Evoque Prestige '12 57.000km €39.950,-

Range Rover Evoque Prestige '12 57.000km €39.950,-

Bij introductie van de Range Rover Evoque ging er een golf van opwinding door de internationale autowereld. Die traditionele Engelsen hadden toch echt een design-prestatie van formaat neergezet, ontwerper Gerry Mcgovern zette met de Evoque de belangrijke eerste stap in een tot op heden succesvolle modellenstrategie van Land Rover. En succesvol is de Evoque! Uiteraard vanwege het geraffineerde design echter ook omdat het nog steeds een Land Rover is, in zijn klasse heeft de auto dus nog steeds de maximale bodemvrijheid en kan ze daarmee bijna ieder terrein aan. Of u daar in Wassenaar of Laren dagelijks aan toekomt is de vraag, een fijn gevoel van optimale veiligheid biedt de hoge en ...

Bekijk
Land Rover Defender Regeneration Benzine '97/'17

Land Rover Defender Regeneration Benzine '97/'17

Een dieselmotor in een auto waar u niet eens 10.000km mee rijdt, niet overal zonder voorbehoud meer mee mag rijden en ook flink van zich laat horen. Laat zo'n motor in 99% van de gevallen helaas in uw favoriete én dus een van de leukste auto's zitten, de Land Rover Defender. Was er maar een alternatief. Daarom is dit waarschijnlijk de leukste Defender van Nederland. Een Defender 90 met benzinemotor. Niet omgebouwd, origineel geleverd, in 1997, met 136pk sterke benzinemotor. Nieuw opgebouwd in 2017. Voorzien van verbrede schermen voor en achter, vakkundig nieuw gespoten in Nara Bronze Metallic, nieuw met two-tone leer bekleed, voorzien van airco, Multi Media audio/navigatie, acht ...

Bekijk
Range Rover Evoque Dynamic '11 78.000km

Range Rover Evoque Dynamic '11 78.000km

Bij introductie van de Range Rover Evoque ging er een golf van opwinding door de internationale autowereld. Die traditionele Engelsen hadden toch echt een design-prestatie van formaat neergezet, ontwerper Gerry Mcgovern zette met de Evoque de belangrijke eerste stap in een tot op heden succesvolle modellenstrategie van Land Rover. En succesvol is de Evoque! Uiteraard vanwege het geraffineerde design echter ook omdat het nog steeds een Land Rover is, in zijn klasse heeft de auto dus nog steeds de maximale bodemvrijheid en kan ze daarmee bijna ieder terrein aan. Of u daar in Wassenaar of Laren dagelijks aan toekomt is de vraag, een fijn gevoel van optimale veiligheid biedt de hoge en ...

Bekijk
Lotus Elise Series II '02

Lotus Elise Series II '02

De Elise moest de redding voor het tot dan toe financieel kwakkelende Lotus worden. Hoewel zeer succesvol in de racerij werd er zaken gedaan om als eerste aan de finish te komen, niet om snel de openstaande rekeningen te betalen. Een sterke kaspositie kon men alleen verkrijgen door een echt succesvol model te presenteren wat ook in grotere aantallen verkocht zou gaan worden, althans voor Lotus begrippen dan. En dat de Elise een daverend succes werd voor Lotus kan men nu wel volmondig stellen. Niet in de laatste plaats dankzij de bijzonder prestaties, voortkomend uit de vernuftige engineering van waaruit de Elise het levenslicht zag. Lotus wist dankzij de historie in de racerij als ...

Bekijk
Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '82 80400km  €29.950,-

Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '82 80400km €29.950,-

Eind jaren zeventig was het Citroën pijnlijk duidelijk geworden dat Italianen onder Franse leiding zich voelde als de koksmaat van Gordon Ramsey. Notabene een Argentijn met een goed gevoel voor wat de verwende automobilist met stijl zich in die tijd wenste lukte het vervolgens wel om alle neuzen in Modena en Milaan dezelfde kant op te krijgen. DeTomaso gaf Giorgetto Giugiaro van Italdesign opdracht een achterwiel aangedreven sedan te ontwikkelen met een traditionele forse V8 in het vooronder. DeTomaso had niet de beschikking over een modern marketingapparaat of Maurice de Hond om te informeren bij het grote publiek welke auto-behoefte men had. Hij vertrouwde op zijn gevoel en kreeg ...

Bekijk
Maserati GranTurismo ´08 53.000km €59.950,-

Maserati GranTurismo ´08 53.000km €59.950,-

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Maserati Quattroporte VI GTS '13 16.000km 1e eig.

Maserati Quattroporte VI GTS '13 16.000km 1e eig.

Het is en blijft de mooiste sedan ter wereld, ook in de nieuwste zesde editie van de Quattroporte. Vanzelfsprekend geheel conform de eisen van nu en toch ook nog steeds temperamentvol Italiaans.Voor de liefhebber herkenbaar, hoewel zelfs die wellicht wat langer moet kijken én ervaren voor de Quattroporte VI zijn emoties weten los te maken. Is het Zuid Europese deel van zijn gevoelssysteem eenmaal geraakt dan overweegt hij geen moment meer die klinische Duitser. Ontwerp, stijl, materiaalkeuze en het besef in de snelste productie sedan ter wereld het stuur vast te houden maken die dag op kantoor goed vóór u thuis bent. 530pk motorvermogen, van Ferrari, heeft misschien niet direct uw ...

Bekijk
Maserati Quattroporte 4.7S '08 nieuw model 44.000km  €46.950,-

Maserati Quattroporte 4.7S '08 nieuw model 44.000km €46.950,-

In 2004 introduceerde Maserati de 5e serie Quattroporte. Vriend en vijand waren het eens over de schoonheid van het ontwerp. Ogenblikkelijk werd de auto door de gezamenlijke autopers uitgeroepen tot s'werelds mooiste sedan. Zelfs na de komst van een nieuw model in 2013 werd de Quattroporte vijf door de liefhebber beschouwd als elegantere, eenvoudigweg mooiere sedan. Soms is nieuwer wellicht beter, echter niet altijd mooier. In 2008 werden na vier jaar praktijkervaring wel een aantal subtiele stijlelementen aangebracht die dan weer wel positief werden ontvangen. Ook technisch werd de auto vervolmaakt. Er kwam een Quattroporte S met vergrote motorinhoud en meer vermogen (430pk) die g ...

Bekijk
Maserati 4200 GT Coupe Cambiocorsa '03 29.000km €29.950,-

Maserati 4200 GT Coupe Cambiocorsa '03 29.000km €29.950,-

De Nederlandse sportwagen-scéne wordt gedomineerd door een zeker Duits merk wat ook wij, zoals u weet, zeer hoog hebben zitten. Dit vooral om het roemrijke verleden en de bouwkwaliteit van de gemiddelde luchtgekoelde sportwagen. Toch vraag ik me als liefhebber van Italiaanse exoten regelmatig af waarom dit zo is. Waarom worden onze ogen op de openbare weg niet wat vaker gestreeld door de lijnen van Italiaanse schonen waar een klinische Duitser nimmer tegen op kan? Het onbekend zijn mét vermoedelijk, onbekend maakt immers onbemind. Kroegpraatjes als 'die gaat stuk' en 'de onderhoudskosten zijn extreem' hoor ik vaker en alleen van mensen die zelf geen Italiaan van naam in de garage h ...

Bekijk
Maserati GranCabrio 2012 32.000km €99.950,-

Maserati GranCabrio 2012 32.000km €99.950,-

Misschien wel de mooiste creatie van Pininfarina sinds eind jaren zeventig, volgens velen zelfs de mooiste vierzitter cabriolet van dit moment, de Maserati GranCabrio. Zeker de ruimste cabriolet met de grootste beleving. Italiaans karakter, stijl en sensatie in één. Rustig en soepel open een toerrit rijden doet de GranCabrio net zo graag als snel en met beleving presteren. Die beleving, steeds vaker zoek in premium auto's, is dankzij de klep in de uitlaat die bij 3000 toeren automatisch opent een ware sensatie te noemen. Niet overheersend uiteraard, het uitlaatgeluid van de door Ferrari geleverde V8 kent haar gelijke niet en werd na internationaal consumenten onderzoek zelfs uitger ...

Bekijk
Maserati Quattroporte vol-automaat '07 65000km € 32.950,-

Maserati Quattroporte vol-automaat '07 65000km € 32.950,-

In 2004 introduceerde Maserati de 5e serie Quattroporte. Vriend en vijand waren het eens over de schoonheid van het ontwerp. Ogenblikkelijk werd de auto door de gezamenlijke autopers uitgeroepen tot s'werelds mooiste sedan. Minder gelukkig was men met het type versnellingsbak die de auto als enige optie meekreeg. De zgn. Duo Select schakeling. Feitelijk een gerobotiseerde handbak met een conventionele versnellingsbak en koppeling die naar keuze ook automatisch zijn werk deed. Dat automatisch schakelen kent een lange schakeltijd en daar kreeg Maserati veel kritiek op. Naar mijn mening wat onterecht, immers de auto was bedoeld voor bestuurders die een ruime sedan wenste die te rijden ...

Bekijk
Maserati Mistral 3700 '65 €229.500,-

Maserati Mistral 3700 '65 €229.500,-

In 1964 presenteerde Maserati de opvolger van de 3500GT vernoemd naar de beroemde Zuid Franse koude wind uit het noorden Le Mistral. Met deze naamgeving werd tevens getracht de snelheid waarmee de auto zich kon bewegen te benadrukken. Het idee voor de naam van het project wat eerder 'Due Posti' werd gedoopt (twee plaatsen) kwam dan ook van de Franse Maserati importeur. Het ontwerp was afkomstig van de Italiaanse designer Frua en werd algemeen gezien als zijn mooiste creatie ooit. Technisch had de auto veel aanzien als gevolg van de motorisering en het gebruik van de betrouwbare Duitse ZF versnellingsbak. De gebruikte zes cylinder motor met dubbele ontsteking was een directe afgelei ...

Bekijk
Maserati Gran Turismo ´08 38.800km

Maserati Gran Turismo ´08 38.800km

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Maserati GranTurismo ´07 35.000km €59.950,-

Maserati GranTurismo ´07 35.000km €59.950,-

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Mercedes Benz 280SL Roadster Automaat '72 €89.950,-

Mercedes Benz 280SL Roadster Automaat '72 €89.950,-

Niet voor niets is de W113 SL-serie één van de meest gezochte cabriolets van Mercedes Benz. Het prachtige klassieke ontwerp voldoet dankzij het rijke gebruik van chroomdelen volledig aan het beeld wat men bij een klassieker uit de jaren zestig heeft. En dan ook nog geweldig rijdt. De autopers schreef destijds dat de auto reed als op rails. In tegenstelling tot de voorgaande 190SL modellen kreeg de W113 een krachtige zescilinder motor mee die in de laatste 280 versie zelfs 170pk leverde. Comfortabel en soepel rijdt een 280SL u naar Zuid Europa, met de betrouwbaarheid waar Mercedes haar status aan ontleend. Mits goed onderhouden uiteraard. Het interieur is ruim en biedt ook grotere i ...

Bekijk
Mercedes Benz S320 '00 68.000km €17.950,- bijtellingsvriendelijk

Mercedes Benz S320 '00 68.000km €17.950,- bijtellingsvriendelijk

Das Haus in alle bescheidenheid. Beter gezegd een Mercedes S-klasse in alle bescheidenheid. Voor wie de degelijkheid, rijeigenschappen en het ultieme comfort van de S-klasse dagelijks wil ervaren zonder daar op afgerekend te worden. Als gevolg van de ingetogen vormgeving, waarmee Mercedes destijds een nieuwe weg insloeg, presenteert de auto zich niet nadrukkelijk terwijl bijvoorbeeld de binnenruimte toenam ten opzichte van het voorgaande, aanzienlijk grotere, S-klasse model. Het ontwerp was tevens een antwoord op de kritiek die de grote wat hoekige voorganger kreeg. Het was ook de vooral in Europa en Amerika geuite wens om subtieler met luxe en kapitalistisch ogende vervoersmiddele ...

Bekijk
Mercedes Benz 250SE Sedan '67

Mercedes Benz 250SE Sedan '67

De S-klasse van Mercedes is de nog altijd tot de verbeelding sprekende hoogste modellenreeks van Das Haus. De S van Sonder klasse (in het Nederlands Super klasse) is voor velen het hoogst haalbare op vier wielen. De W108 serie, geproduceerd van 1965 tot 1972 werd nog niet aangeduid als de S-klasse echter wordt nu wel gezien als de feitelijke start van de S-klasse die tot op de dag van vandaag bestaat. Het W108 model kreeg ook al een grote S mee achter de modelaanduiding. De hier toegevoegde E stond dan weer voor Einspritz. Injectie in goed Nederlands. De 250 modellen waren de eerste die in 1965 de fabriek in Stuttgart verlieten en vanwege de authentieke en meest pure uitvoering inm ...

Bekijk
Mercedes Benz 220SE Ponton Cabriolet '60 €132.950,-

Mercedes Benz 220SE Ponton Cabriolet '60 €132.950,-

Mercedes' eerste naoorlogse ontwerp waarbij geen losse op zichzelf staande voorschermen werden gebruikt doch een zelfdragende carrosserie waarbij de voorschermen met elkaar verbonden waren. Hierdoor kreeg de W128 serie de bijnaam 'Ponton'. Mercedes trachtte midden jaren vijftig weer een serieus marktaandeel in het opkrabbelende luxesegment te verwerven. Vooruitstrevende techniek, hoogwaardige bouwkwaliteit en luxe waren troeven die men stevig in handen had. Ook nu verbazen de rijeigenschappen een ieder die voor het eerst met een auto uit deze serie rijdt. Vooral de meest luxe en sterkst gemotoriseerde 220SE blinkt dankzij de 120pk sterke zescylinder motor en onafhankelijke wieloph ...

Bekijk
Mercedes Benz S430 '00 31.000km €19.950,-

Mercedes Benz S430 '00 31.000km €19.950,-

Das Haus in alle bescheidenheid. Beter gezegd een Mercedes S-klasse in alle bescheidenheid. Voor wie de degelijkheid, rijeigenschappen en het ultieme comfort van de S-klasse dagelijks wil ervaren zonder daar op afgerekend te worden. Als gevolg van de ingetogen vormgeving, waarmee Mercedes destijds een nieuwe weg insloeg, presenteert de auto zich niet nadrukkelijk terwijl bijvoorbeeld de binnenruimte toenam ten opzichte van het voorgaande, aanzienlijk grotere, S-klasse model. Het ontwerp was tevens een antwoord op de kritiek die de grote wat hoekige voorganger kreeg. Het was ook de vooral in Europa en Amerika geuite wens om subtieler met luxe en kapitalistisch ogende vervoersmiddele ...

Bekijk
Mercedes Benz 280SE Sedan '72

Mercedes Benz 280SE Sedan '72

Het toonaangevende Italiaanse Klassieker magazine 'Ruoteclassiche' publiceert regelmatig een overzicht van de populariteit van klassieke auto's. Bij de tien snelste stijgers staan de Lancia Fulvia, BMW CS én de Mercedes W108 S-klasse. Niet voor niets ontdekt het grote publiek wat de Mercedes liefhebber en verzamelaar al wist, de W108 is Mercedes op haar best. Een prachtig tijdloos ontwerp, vooruitstrevende techniek zonder onverantwoord grote risico's, comfortabel en veilig. De 108 serie was een groot succes voor Mercedes. Dankzij het uitbundige gebruik van chroom en de klassieke jaren zestig uitstraling is het de best rijdende S-klasse met het meeste gewaardeerde uiterlijk. Dankzij ...

Bekijk
Mercedes Benz 200TE '91 bijzonder origineel 109.000km €14.950,-

Mercedes Benz 200TE '91 bijzonder origineel 109.000km €14.950,-

Recent nog uitgeroepen tot 'best car ever made' wanneer het gaat over de bouwkwalteit en betrouwbaarheid, de Mercedes W124 serie. Een echte Mercedes van vóór het computer- en plastic tijdperk. Goed voor een miljoen kilometers. Deze kan nog even mee dus. Het betreft hier een zeer bijzonder exemplaar, geheel origineel en zeer beperkt gebruikt. En hoe! Vaak kwam zo'n onverwoestbare W124 stationwagen uiteindelijk in handen van de lokale aannemer of stucadoor. Altijd starten, heerlijk rijdend, een laag benzineverbruik en toch dé ster voor op de motorkap maakt haar zeer geliefd. De liefhebber van de inmiddels klassieke W124 serie zoekt zo'n exemplaar uiteraard niet, toch is het eenvoudig ...

Bekijk
Rolls Royce Phantom '06 59.000km €146.950,-

Rolls Royce Phantom '06 59.000km €146.950,-

Nog immer s'werelds meest prestigieuze automerk, Rolls Royce. Na een complexe strijd met de Volkswagen groep sinds 1998 in handen van het net iets minder prestigieuze BMW. Hoewel die combinatie destijds flink wat stof deed opwaaien in de autoindustrie blijkt het anno nu een zeer gelukkig huwelijk. Engelse tradities en sfeer verweven met Duitse perfectie, het werkt. De monumentale Phantom mag dan onder regie van het lager op de prestigeladder staande BMW ontwikkeld zijn, technisch bracht het Rolls Royce naar een niveau waar het zelfstandig nooit was gekomen. Vier jaar lang werkte de ingenieurs uit Beieren samen met de bewonderenswaardige collega's uit het Engelse Crew aan een splint ...

Bekijk
Rolls Royce Phantom '07 NL-auto, 1e eig. 69.000km

Rolls Royce Phantom '07 NL-auto, 1e eig. 69.000km

Nog immer s'werelds meest prestigieuze automerk, Rolls Royce. Na een complexe strijd met de Volkswagen groep sinds 1998 in handen van het net iets minder prestigieuze BMW. Hoewel die combinatie destijds flink wat stof deed opwaaien in de autoindustrie blijkt het anno nu een zeer gelukkig huwelijk. Engelse tradities en sfeer verweven met Duitse perfectie, het werkt. De monumentale Phantom mag dan onder regie van het lager op de prestigeladder staande BMW ontwikkeld zijn, technisch bracht het Rolls Royce naar een niveau waar het zelfstandig nooit was gekomen. Vier jaar lang werkte de ingenieurs uit Beieren samen met de bewonderenswaardige collega's uit het Engelse Crew aan een splint ...

Bekijk
Saab 900 Turbo Cabriolet '91 152.000km €12.900,-

Saab 900 Turbo Cabriolet '91 152.000km €12.900,-

Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk. En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevo ...

Bekijk
Saab 900 Cabriolet '91

Saab 900 Cabriolet '91

Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk. En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevo ...

Bekijk
Saab 9.3 2.0T Aero Cabriolet '04 €9.500,-

Saab 9.3 2.0T Aero Cabriolet '04 €9.500,-

Nog steeds een van de leukste, praktische, veilige en soepel rijdende cabriolets met een serieuze achterbank én kofferbak. De Saab 9.3 Turbo Aero Cabriolet beschikt over een 209pk sterke en efficiënte motor die de auto met weinig toeren, dus motorgeluid, soepel haar weg laat vervolgen. Desgewenst ook sportief, hoewel het motorvermogen toch vooral het comfort bij het (open) rijden dient. De 9.3 is als vanzelfsprekend 'Saab veilig' en zeer betrouwbaar. Er staan veel auto's te koop met 300.000 kilometers of meer, die zien er dan niet meer zo uit als dit fraaie exemplaar, technisch kunnen ze het gemakkelijk aan. Gesloten nauwelijks merkbaar een cabriolet, open kan in principe het gehel ...

Bekijk
Volkswagen Karmann Ghia Coupe '70

Volkswagen Karmann Ghia Coupe '70

Terwijl in de jaren vijftig de wereldeconomie floreerde wilde het degelijke Volkswagen de vraag naar meer luxere en 'sportievere' auto's beantwoorden met een aansprekende stijlvolle sportcoupe. In die tijd bouwde Volkswagen niet al haar carrosserieën zelf en werkte het veel samen met het bekende Karmann in Osnabrück. Daar had men gelukkig veel zelfkennis op de ontwerp afdeling. Er werden twee 'ontwerpers' in een Kever gezet met de opdracht naar Turijn te rijden en de gentile Signori van ontwerp studio Ghia beleefd te verzoeken een spraakmakend en sportief ogend ontwerp te creëren voor hun Duitse vrienden. Nu was men in die dagen nogal druk voor o.a. Ferrari en Rolls Royce in de wee ...

Bekijk
Volvo 245 Estate Super Polar '92 133.000km €12.950,-

Volvo 245 Estate Super Polar '92 133.000km €12.950,-

Twintig jaar lang bouwde Volvo de beroemde 240 serie. Zoveel succes kende slechts weinig automodellen. Het model, herkenbaar en op zich staand als geen ander, werd een regelrechte klassieker. Tegelijkertijd kunt u er zomaar een in het dagelijkse verkeer tegenkomen, zo'n exemplaar is meestal optisch niet in een bijster goede conditie. Rijden doet zo'n 240 altijd, zelfs gemakkelijk naar de half miljoen kilometers. Daarom zijn ze uiterlijk niet altijd even fraai en roestvrij. Wie er zichzelf en van alles mee wil vervoeren heeft er een uitermate trouw werkpaard aan. Wie ook trots op haar verschijning wil zijn zoekt naar een exemplaar als deze. Bovendien biedt een exemplaar met een lage ...

Bekijk
Volvo 945 Polar Estate '93 62.000km!

Volvo 945 Polar Estate '93 62.000km!

Onvindbaar, de laagste kilometerstand van alle 945's op de markt in Europa, nieuwstaat, éénmalige kans en nog veel meer superlatieven schoten mij door het hoofd bij aanvang van het beschrijven van deze Volvo. Het is hoe dan ook een bijzondere vondst. Een 940/945 die géén 300.000km gereden heeft is echt de spreekwoordelijke uitzondering op de regel. Ze zijn zó verschrikkelijk goed dat ze ook zonder problemen tien keer de wereld rondrijden. Bijna altijd ingezet als werkpaard of dagelijkse familie auto, met dito gevolgen. Een klassieke Ferrari met 62.000km vindt men eenvoudiger dan deze Volvo. Bovendien van een bouwkwaliteit die men anno nu in de autoindustrie echt niet meer aantreft. ...

Bekijk