Overzicht Porsches te Koop:

- 991 (2011-heden)
Porsche 718 Cayman '17 6.200km €79.718,-

Porsche 718 Cayman '17 6.200km €79.718,-

Een Porsche Turbo met de motor in het midden? Is dat niet de natte droom van een ieder die iets van sturen weet? Die Porsche bestaat sinds kort, hoewel deze voor de gemiddelde autoliefhebber enigszins onder de radar bleef. Immers zij die wellicht bij gebrek aan (stuur)technisch inzicht louter geïnteresseerd zijn in nóg meer pk's en gadgets richten het vizier meestal gemakzuchtig op de vertrouwde 911. Toch bedeelde Porsche in 2016 de nieuwste Cayman niet zo maar de typeaanduiding 718 toe. Van 1959 tot 1962 behaalde Porsche met de 718 raceauto overwinningen in de beroemde Targa Florio en op Le Mans. Ook deze auto had een middenmotorconcept waarmee men een neutraler sturende racer op ...

Bekijk
Porsche Cayman GT4 '16 9.000km €124.718,-

Porsche Cayman GT4 '16 9.000km €124.718,-

De prestaties van de Porsche Cayman werden tot 2016 om marketing technische redenen altijd nét onder die van de 911 gehouden. Immers een Cayman die voor minder geld een 911 voorbij steekt zou een pijnlijke ervaring voor het ego van de 911 kunnen zijn. Met aanzienlijke financiële gevolgen voor haar producent. Toch ontkende Porsche zelf altijd dat het daarom de Cayman beteugelde. Tot het project GT4 werd opgepakt had men eenvoudig weg geen capaciteit om een GT model aan het modellen gamma toe te voegen. Dat geeft althans Porsche als verklaring bij de afwezigheid van een GT versie van de Cayman. Totdat men zich realiseerde dat men met het midden-motor-concept van de Cayman én de in hu ...

Bekijk
- 997 (2005–2011)
Porsche 997 Carrera 4S Tiptronic Coupe '06 48.000km NL-auto

Porsche 997 Carrera 4S Tiptronic Coupe '06 48.000km NL-auto

De meest aantrekkelijke derrière in sportauto-land is toch wel die van de Porsche 911 Carrera 4S. De Turbo-brede carrosserie van de 4S is daarom voor velen de ultieme uitvoering. En dan is de 4S niet alleen optisch een spektakel, technisch is deze ook de veiligste variant. In de 997 4S maken de continue vierwiel aandrijving in combinatie met het Porsche Stability Management, PASM, ABS en zes airbag's dat u zich wel zeer ernstig moet misdragen wil de auto nog ooit een vangrail van dichtbij zien met dito gevolgen. De hier aangeboden Carrera 4S is een wel zeer bijzondere, nieuw in Nederland verkocht in 2006 en slechts 45.000km gebruikt. Bijna nieuw dus. Bovendien gezegend met een opti ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S PDK Cabriolet GT-zilver '09 NL-auto 107.000km

Porsche 997 Carrera S PDK Cabriolet GT-zilver '09 NL-auto 107.000km

In 2008 diende zich een face-lift van de zo succesvolle Porsche 997 aan. Optisch veranderde er niet veel, meest opvallende was nog wel de led-verlichting aan de voor- en achterzijde. Veel spectaculairder nieuws was dat Porsche voor het eerst in een serie geproduceerde 911 de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling ging toepassen. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. Vandaar de afkorting PDK die staat voor Porsche Doppel Kupplung. De tweede bak zet de opvolgende versnelling waarin de eerste bak staat vast klaar middels de dub ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '07 NL-auto, 1e eigenaar

Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '07 NL-auto, 1e eigenaar

Een van de mooiste én beste die ik ooit kon aanbieden; direct afkomstig van de eerste eigenaar, bijna geheel in de eerste lak en nieuw bij Pon in Leusden gekocht. De eerste eigenaar kocht de auto ter gelegenheid van zijn 65e verjaardag. Vol met opties. Volledig met leer bekleed interieur. Origineel serviceboekje en een keurige stapel rekeningen waaruit onderhoud tot recente datum blijkt. Topconditie! In de 997 herkennen de meeste mensen weer de looks die men in een 911 zoekt. Anno nu dan. Een lekkere brede achterpartij en aan de voorzijde de vermaarde ronde koplampen. Dit in combinatie met de modernste versie van Porsche's watergekoelde zescylinder boxer. In de Carrera S uitvoerin ...

Bekijk
- 996 (1997–2005)
Porsche 996 Turbo Coupe Manual '02 128.000km €59.996,-

Porsche 996 Turbo Coupe Manual '02 128.000km €59.996,-

In bijna iedere stad of dorp in Nederland is er slechts éénmaal per jaar kermis. Even naar de Efteling is geen sinecure en voor de ultieme snelheidssensatie sta je daar al snel een uur in de rij. Kortom uw eigen kermisattractie onder handbereik in de garage is uw persoonlijke uitlaatklep en heeft ook nog een praktische functie. Dat u dit allemaal zo optimaal beveiligd doet als in de moderne autoindustrie maar mogelijk is dankzij vierwielaandrijving, Porsche Stability Management en zes airbag's verschaft u thuis een keurig alibi. Wetende dat de 996 Turbo een motorblok heeft wat, samen met de GT3, als enige nog het extreem betrouwbare Metzger (naam van de ingenieur die de motor ontwi ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet Tiptronic '99 bijtellingsvriendelijke BTW auto

Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet Tiptronic '99 bijtellingsvriendelijke BTW auto

In de wereld van de bijzondere auto kiest men logischerwijs voor de auto met de beste specificaties en de mate van zorg die ze kreeg. Wanneer de auto daarin een hoge score haalt is dat belangrijker dan de actuele kilometerstand. Deze 996 Carrera 4 Cabriolet is een voorbeeld van hoe mooi en goed een sportwagen van dit kaliber na vijftien jaar nog kan zijn. Bovendien behoeft een 996 een aantal modificaties wanneer men de auto nog lang en betrouwbaar wil rijden. Dit exemplaar is, vooral voor wie een Porsche zakelijk zou willen rijden, zeer interessant. Het is immers een BTW auto waardoor het te investeren bedrag netto €4.685,- lager ligt. Vervolgens is de bijtelling op basis van de ta ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 2 Tiptronic Coupe '03 NL-auto €32.996,-

Porsche 996 Carrera 2 Tiptronic Coupe '03 NL-auto €32.996,-

In 1997 verschijnt de eerste watergekoelde 911 ten tonele. Om het toegenomen motorvermogen goed te kunnen blijven koelen en o.a. als gevolg van steeds hoger gestelde emissie-eisen moest Porsche overstag. Het klassieke motorgeluid wat de luchtgekoelde motor voortbracht verdween, meer comfort door meer vermogen en een stillere motor kreeg men er voor terug. Dat zijn, in combinatie met de sterk verbeterde veiligheidssystemen, belangrijke voordelen bij vaker of zelfs dagelijks gebruik. De 996 kreeg zes airbag's mee en Traction Control werd leverbaar als optie. Verrassingen in het weggedrag op een nat wegdek worden hier bijna ongelimiteerd mee voorkomen. De 996 wordt in alle toonaangeve ...

Bekijk
Porsche 996 Targa '02 Manual

Porsche 996 Targa '02 Manual

Porsche heeft al decennia lang een patent op het open rijden zonder de nadelen er van. In de 996 variant perfectioneerde men het schuivende glasdak tot een fluisterstil en wasstraat bestendig geheel. Bijkomend voordeel van de Targa is de te openen glazen derde deur waar met gemak een complete golfset door past. Zo rijdt u naar keuze gesloten of open. En indien gesloten ook weer naar keuze onder de zichtbare sterrenhemel of met de 'rolo' dicht, waardoor de auto een gesloten coupe lijkt te zijn. Veelzijdigheid in combinatie met sportiviteit en een hoge mate van praktische waarde in een rasechte sportwagen, dat is de 996 Targa. Zeker in deze handgeschakelde versie die, zoals het een t ...

Bekijk
- 993 (1993–1998)
Porsche 993 Carrera 2 Coupe Varioram '96 109.000km €54.993,-

Porsche 993 Carrera 2 Coupe Varioram '96 109.000km €54.993,-

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte klassieker. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met in dit geval 285pk op de achterwielen beleeft u sportief het mooiste van puur autorijden. Ideaal ook voor bijvo ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera 2 Cabriolet '94 €56.993,-

Porsche 993 Carrera 2 Cabriolet '94 €56.993,-

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte. Met name de zeldzame cabrioletversie heeft inmiddels een klassieker status die de waardeontwikkeling doet opstuwen. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met 270pk o ...

Bekijk
- 964 (1989–1993)
Porsche 964 Carrera 2 Coupe Manual '91 manual 198.000km

Porsche 964 Carrera 2 Coupe Manual '91 manual 198.000km

In liefhebbers kringen de ultieme Porsche 964.. na de extreem kostbaardere RS dan. De 964 Carrera 2 Coupe die dankzij het Bilstein onderstel en de originele Cup velgen optisch zeer dicht bij de sportieve RS komt, terwijl ze in deze lichte configuratie nagenoeg dezelfde rijbeleving biedt. Ook akoestisch zorgt de originele Cup uitlaat dat u zich geen leukere 911 kunt voorstellen. Exact zoals de oude heer uit Stuttgart het destijds bedoeld had. In dit geval dan wel met stuurbekrachtiging en airbags én een lekker schuifdak. Het sportieve onderstel staat borg voor een optimale wegligging en messcherp sturen terwijl ze wat comfort betreft nog steeds uitstekend geschikt is voor dagelijks ...

Bekijk
Porsche 964 Carrera 4 Coupe '90 140.000km

Porsche 964 Carrera 4 Coupe '90 140.000km

Het originele silhouet, stuurbekrachtiging, ABS en in dit geval vierwielaandrijving maken de 964 tot een van de meest gezochte klassiekers van Porsche. Een echt goed exemplaar met een lage kilometerstand, goed onderhouden, schadevrij en een redelijke prijs is daarom niet zomaar gevonden. Zeker niet wanneer u zich een origineel Europees exemplaar in stijlvol Schiefer Grau Metallic met zwart leer wenst. In de vierwiel aangedreven Carrera 4 uitvoering mét ABS is het dan ook nog eens de veiligste variant, voor wie zichzelf achter het stuur in ieder geval niet overschat een degelijke keuze. Tegelijkertijd is dit prachtige exemplaar al sinds 2006 in Nederland is de auto sinds die tijd va ...

Bekijk
- 3.2 Carrera (1984–1989)
Porsche 930 Turbo Coupe '84 72.000km €115.930,-

Porsche 930 Turbo Coupe '84 72.000km €115.930,-

De Porsche 911 was één van de eerste serie-productie auto's uitgerust met een Turbo die ook echt commercieel succesvol was. Porsche was als eerste in staat de toepassing van een Turbo goed te cultiveren en stabiel bruikbaar te laten functioneren. Porsche gebruikte turbo's al eerder in de racerij en om deze gehomologeerd te krijgen voor dit doel werd er een serie van 400 stuks lichtgewicht 911's met Turbo gepland voor productie. In eerste instantie moest dit natuurlijk een lichtgewicht race-auto worden totdat de FIA besloot de regels voor toelating te wijzigen. De auto zou als zodanig met Turbo niet worden toegelaten en het ontwerp was rijp voor de prullenbak. Men bedacht dat het we ...

Bekijk
Porsche 911 3.2 Carrera Coupé '86 NL-auto €53.911,-

Porsche 911 3.2 Carrera Coupé '86 NL-auto €53.911,-

Op het moment dat de 911 zijn twintig jarig bestaan viert introduceert Porsche de 3.2 Carrera. Een verbetering van de SC, zo ontwikkelde Porsche de 911 voortdurend. Dit maal waren de grootste verbeteringen ten opzichte van de voorganger het toegenomen motorvermogen, sterkere remmen en meer comfort. De carrosserie werd nog beter verzinkt, de stoelen gaven meer steun door een diepere zit en het kachelsysteem werd gemodificeerd. Kenners weten dat de bouwkwaliteit van de 3.2 Carrera de allerhoogste is uit de 911 reeks. Wij hebben klanten die extreem hoge aantallen kilometers tot wel 450.000 met de auto gereden hebben. Dit exemplaar is nieuw verkocht in Nederland en dat is bijzonder. In ...

Bekijk
- 911 SC (1978-1983)
Porsche 911 SC Targa '80 169.000km €49.911,-

Porsche 911 SC Targa '80 169.000km €49.911,-

De 911 Targa is het ultieme compromis voor wie zo vaak als kan open wil rijden zonder de 'nadelen' hier van. Immers de fraaie grote, en unieke, achterruit beschermt u tegen rijwind en de sterke Targa beugel beschermt u tegen aanzienlijk vervelendere zaken. Bovendien heeft de klassieke 911 Targa inmiddels een fotomodellen status. De populariteit van het model is, zeker nu Porsche de nieuwe 991 weer van de karakteristieke Targa beugel heeft voorzien, sterk groeiende. Bij een productie van ongeveer één Targa op vier Coupe's zijn het bovendien ook bijzonder zeldzame exemplaren. In de wereld van luchtgekoelde Porsche's is het woord zeldzaamheid een garantie voor een voortdurende waardeo ...

Bekijk
Porsche 911 SC Targa '78 mooi gerestaureerd €49.911,-

Porsche 911 SC Targa '78 mooi gerestaureerd €49.911,-

Vorig jaar verkocht ik op verzoek van een klant een 911SC Targa die hij ongezien in Amerika had gekocht. In de basis een zeer goede auto zonder roest, geen aanrijding gehad in het verleden echter wel met het nodige technische werk. De auto bood ik aan ter restauratie hoewel dit woord wel wat zwaar gekozen was. Er was immers geen gehele restauratie nodig, wel moest de auto nieuw gespoten en o.a. voorzien worden van nieuwe rubbers. Technisch was de versnellingsbak aan een revisie toe, koppeling moest worden vernieuwd en uitgebreid groot onderhoud werd uitgevoerd. Ook het gehele remsysteem werd gereviseerd. Op een van de foto's treft u een overzicht van de werkzaamheden die werden uit ...

Bekijk
Klassiekers (tot 1978)
Porsche 911 2.7 Targa Rijkspolitie '77

Porsche 911 2.7 Targa Rijkspolitie '77

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Bekijk