Abarth 124 Spider '17 14.000km €34.950,- (btw auto)

Te koop: Abarth 124 Spider '17 14.000km €34.950,- (btw auto)

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Abarth 124 Spider '17 14.000km €34.950,- (btw auto)

Deze auto doorsturen

Betreft Abarth 124 Spider '17 14.000km €34.950,- (btw auto)
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 14.850   Vermogen 170 pk
Bouwjaar 2017   Cilinderinhoud 1368 cc
Kleur exterieur Nero San Marino   Motor configuratie 4 cylinder lijnmotor met injectie
Kleur interieur Nero   Motor nummer Matching
Bekleding Leer/alcantara   Velgen 17 inch Abarth lichtmetaal
0 - 100 km/u 6,8 sec   Banden Bridgestone
Topsnelheid 232 km/u   Productieaantallen Nog in productie
Chassisnummer ZFANF6EK600118532   Overig Als nieuw uiteraard.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Carlo Abarth was een van oorsprong Oostenrijkse autodesigner die zich met zijn bedrijf uiteindelijk specialiseerde in het sneller maken van Fiat modellen. Dit met het doel hoog te scoren in de racerij en de daaruit voortkomende successen te gebruiken als marketingmiddel. Het is nu zelfs nog zo dat men in Italië een Café Abarth kan bestellen in de bar, dan krijgt u een echt sterke bak koffie… In de jaren negentig verdween de naam vrij geruisloos van het automobiel toneel om in 2008 weer als herboren gebruikt te gaan worden door Fiat. Abarth werd een merk, niet zomaar een opgeplakt label. Dat moet een zichzelf respecterende fabrikant dan ook wel echt waarmaken. Abarth bouwde in de zeventiger jaren al een 124 Spider waar de kenner nog steeds zijn pet voor afneemt, een 124 Abarth anno nu kon daarom niet volstaan met een paar kleurige stijlelementen. Let op; de motor is flink sterker dan in een gewone 124, maar liefst 170 (turbo) pk's brengt de door Fiat gebouwde vier cylinder naar de achterwielen. Die overigens klinkt als een racemonster met onstilbare honger, iedere mede weggebruiker lijkt op het menu te staan. Dit overigens vooral in de schakelbare Sportmodus. Dat is niet zomaar een schakelaar die een paar kleppen in de uitlaat bedient, de stuurbekrachtiging wordt iets zwaarder, de gaspedaalrespons sneller en de traction-control geeft de bestuurder met lef wat meer ruimte. Dankzij het Bilstein onderstel, Brembo remmen en flinke sloffen doe je dat allemaal zonder autolak op de vangrail achter te laten. Briljante engineering, geheel gericht op puur (open) autorijden zoals een Italiaan daar patent op heeft. Dus met een beleving die je nauwelijks nog vindt in de autoindustrie anno 2019, wie maakt er nog een achterwielaangedreven Roadster die niet aanvoelt als een vliegend tapijt? En laat die kritiek op Prodotto in Italia van toepassing zijn op treinen of een oude Punto, de 124 wordt samen met de Mazda MX5 gebouwd in een fabriek in Hiroshima, Japan. De MX5 mist de Italiaanse uitstraling en de sportieve prestaties van de Abarth. De vormgeving, sportieve prestaties (rustig toeren lukt dankzij de krachtige en soepele motor met zes versnellingen uiteraard ook) en details die gericht zijn op écht rijplezier maken deze Abarth 124 Spider je nieuwe liefde waar je alles van en mee mag. Ideaal toch?

Zonder meerprijs ook leverbaar met zwarte spiegelkappen en bumperaccent.

Uitrusting

Zeer compleet uitgevoerd met o.a. automatische climat control, regelbare stoelverwarming, multifunctioneel verstelbaar stuur met radio en cruise control bediening, multimedia systeem met radio en navigatie, boordcomputer, regensensor, led-verlichting, parc distance control, Bose audio met in de hoofdsteunen geintegreerde luidsprekers en subwoofer, 7 inch touchscreen, 17 inch Corsa lichtmetalen velgen, windschot, electrische ramen, keyless entry, centrale deurvergrendeling, Abarth vloermatten, etc.