Kilometerstand | 60.138 | Vermogen | 129 pk | |
Bouwjaar | 1985 | Cilinderinhoud | 1990 cc | |
Kleur exterieur | Delphin Grey Metallic | Motor configuratie | 6 cylinder lijn met injectie | |
Kleur interieur | Antrazit | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Stof | Velgen | 15 inch BMW/BBS lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 10,2 sec | Banden | Michelin | |
Topsnelheid | 197 km/u | Productieaantallen | 215000 | |
Chassisnummer | WBAAD310901421179 | Overig | Zeer mooi en origineel. |
Onder BMW liefhebbers is de E30 de meest aansprekende uit de gehele 3-serie lijn die de Beierse fabriek tot op de dag van vandaag produceert. Al lang niet meer zo leuk als de auto van toen. Anno 2017 wel beter en veiliger natuurlijk, niet leuker. Al was het maar omdat een E30, zeker met de grotere motoren zo lekker gemakkelijk dwarsgaat. Hup het stuur weer in de richting van waar je eigenlijk wilde en recht staat 'ie weer. Agiel, snel, zeer direct en scherp sturend. Een E30 is daarbij ook nog eens gebouwd volgens kwaliteitsnormen alsof de ISO9000 (1987) er al was. Toch zijn het vooral de rijeigenschappen die de E30 zo populair maken. Het hier aangeboden exemplaar is wellicht iets minder geschikt om uw stuurmanskunst eens in te gaan demonstreren. Immers de regelmatig op het circuit terug te vinden BMW's hebben meestal achtmaal de wereld rond gereden terwijl deze 320i nog maar net voor de eerste keer over de helft is. Kortom een verzamelwaardig exemplaar wat heus graag eens flink de sporen krijgt, als de motor warm is, echter toch het liefst droog en warm met haar maagdelijkheid koketteert tussen de stoere heren in uw collectie. Zeer origineel en nauwelijks gebruikt. Een volledig originele 320i met slechts 60.000km. Is daar nog een tweede van?
Lekker sober, kan er niets stuk ook zou de autoverkoper zeggen. Er zijn elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, lichtmetalen velgen en getint glas.
Volledig originele en uiteraard schadevrije carrosserie. In Delphin Grey Metallic. De auto heeft absoluut geen roest, en dat is bij een E30 nog wel eens anders. De wielkasten zijn nog in de kleur van de auto. De lak hoogglanzend van kwaliteit. De deurrandjes hebben niet één beschadiging. Er is geen enkele steenslag. De bumpers staan mooi recht op de auto, het chroom is mooi glanzend. Origineel glaswerk rondom. Prachtig origineel geheel wat bijna onwerkelijk uit 1986 'schijnt' te zijn..
Vanzelfsprekend in nieuwstaat. Geen beschadiging in te vinden. De bijzonder lage kilometerstand ziet men duidelijk terug in het interieur. Het stuur, schakelaars en hendels zijn allen voorzien van volledige en onbeschadigde symbolen en werken zoals het hoort. Nooit in gerookt, nauwelijks gebruikt, ruikt nieuw. Verder commentaar overbodig.
Zuivere, volledig schone en originele motorruimte. Alles lijkt 'fabrieksnieuw'. Ook de kofferruimte ademt deze sfeer uit. Gereedschap ongebruikt netjes compleet in het opbergvak. Volwaardig reservewiel, ongebruikt. De vier velgen hebben lichte parkeerbeschadigingen, kunnen op verzoek nieuw gespoten worden, ze zijn vrij van remstof.
Nieuw verkocht in 1985 door een Italiaanse BMW dealer, dat verklaard ook waarom de auto een nog volledig originele en roestvrije koets heeft. Uiteraard ook volledig schadevrij. Nu afkomstig van de tweede eigenaar, een enthousiaste BMW liefhebber met o.a. een poetsbedrijf waar de voormalige eigenaar de auto iedere twee a drie jaar liet poetsen. Op leeftijd gekomen verkocht hij de auto aan deze ondernemer, wetende dat ook wij enthousiaste BMW liefhebbers zijn wilde hij de auto uiteindelijk wel naar Nederland op de post doen. Zo geschiede. Originele gereedschapsset, sleutelset en boordmap met instructie- en serviceboekje zijn bij de auto aanwezig.