Porsche 911 2.4T Coupe '72 matching numbers

Te koop: Porsche 911 2.4T Coupe '72 matching numbers

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 911 2.4T Coupe '72 matching numbers

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 911 2.4T Coupe '72 matching numbers
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 67.666   Vermogen 130 pk
Bouwjaar 1972   Cilinderinhoud 2341 cc
Kleur exterieur Blut Orange   Motor configuratie 6 cylinder boxer met carburatie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer 6521543
Bekleding Skai   Velgen 15 inch Fuchs
0 - 100 km/u 7,6 sec   Banden Dunlop
Topsnelheid 205 km/u   Productieaantallen 16933
Chassisnummer 9112500869   Overig Matching.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Tot 1973 bouwde Porsche de zogenaamde F modellen, door velen gezien als de meest klassiek ogende 911 serie dankzij de smalle bumpers en chroom details. De 2.4ltr. versie was de 911 met de grootste motorinhoud in combinatie met carburateurs. Deze combinatie maakte van de 2.4T de fijnst rijdende klassieke 911. Niet nerveus aan het gas zoals de aanzienlijk kostbaardere S modellen wel eens verweten wordt, een traditioneel vijf versnellingen schakelpatroon en een lekker soepele motorkarakteristiek dankzij de vergrote motorinhoud. Eind 1972 deed het model zijn intrede in de vorm van het zogenaamde 'ölklappe' model. Teneinde de gewichtsverdeling te optimaliseren verplaatste Porsche de olietank zo ver mogelijk naar het midden van de auto waardoor er een klepje rechtsachter aangebracht werd om olie bij te vullen. Helaas werd dat door onwetende pompstation bediendes vaak aangezien als benzinetankklepje dus werden er niet veel 911's met deze noviteit gebouwd. Als gevolg van deze beperkte bouwaantallen maakt dat een 'ölklappe' 911 anno nu juist weer meer waard. We tanken nu immers zelf en zo'n fout maakt de liefhebber natuurlijk niet. Het hier aangeboden exemplaar kwam in 2001 uit Italië en kende hier slechts één eigenaar. In 2009 en 2010 restaureerde hij de carrosserie en liet haar vakkundig spuiten in de originele kleur. Dientengevolge is de auto roestvrij en heeft ze een bijzonder fraaie uitstraling. Ook de bodem, koffer- en motorruimte zijn roestvrij. De auto werd hobbymatig gereden en uitstekend onderhouden. Na meer dan vijftien jaar kwam er voor de eigenaar een moment om de auto te gaan verkopen middels onze bemiddeling. Vanzelfsprekend doen we dit graag, een 2.4T is tegenwoordig niet zomaar gevonden, echter daarvoor moest de auto wel aan een aantal voorwaarden voldoen. De door ons geconstateerde olielekkage's moesten verholpen worden. Wij hebben de motor uitgebouwd en volledig voorzien van nieuwe pakkingen, ook werden bijvoorbeeld de distributiekettingen en spanners vervangen. Dit maakt dat de auto niet alleen optisch doch ook technisch in uitstekende staat is. De huidige prijs, mede gezien de recente investeringen, meer dan waard. Er is een aanzienlijk hoger taxatierapport aanwezig in de map met facturen en historie van deze fraaie en zeldzame Porsche.