Overzicht Porsches te Koop:

- 997 (2005–2011)
Porsche 997 GT4S coupe 93.000km NL-auto '06 €49.997,-

Porsche 997 GT4S coupe 93.000km NL-auto '06 €49.997,-

In de zomer van 2006 bestelde een echte Porsche liefhebber bij Pon in Leusden zijn 911 exact zoals hij er altijd van gedroomd had. Optisch een GT3, technisch een Carrera 4S. Hij wilde er regelmatig mee kunnen rijden, zocht naar maximale veiligheid in een 911 en had geen behoefte aan de naar zijn mening te spartaanse setting van een GT3. We hebben het hier dus niet over een 4S met aftermarket gemonteerde bumper en spoiler. Deze unieke 911 werd nieuw besteld met de GT3 Aero Cup-kit en voorzien van een aantal opties die bijna iedereen wil op zijn of haar gebruikte 997. Zo zijn aanwezig de volgende zaken; een schakelbare sportuitlaat, sportstoelen, sportstuur, rode gordels, een eveneen ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S Coupe Tiptronic '04 117.000km €41.997,-

Porsche 997 Carrera S Coupe Tiptronic '04 117.000km €41.997,-

Niet voor niets is het type 997 de best verkochte 911 ooit. Superieure techniek, van ingenieurs die inmiddels meer dan vijftig jaar werken aan het perfectioneren van het icoon, in combinatie met stijlelementen van de veel geprezen 993. Dat wil zeggen mooi brede heupen in combinatie met de zo herkenbare ronde 911 koplampen. Voeg daar aan toe dat de auto inmiddels voorzien is van de modernste veiligheids-voorzieningen waardoor 'die motor achterin' u ook niet meer verrast. Niet voor niets wordt de 911 jaar in jaar uit uitgeroepen tot de beste all-round sportauto. De 997 Carrera S is de 3,8ltr. en 355pk sterke versie met duidelijke herkenningspunten als rode remklauwen, dubbele uitlate ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera 4S Cabriolet Tiptronic '06 87.000km NL-auto

Porsche 997 Carrera 4S Cabriolet Tiptronic '06 87.000km NL-auto

De mooiste versie van de toch al zo bejubelde Porsche 997 is ongetwijfeld de 4S Cabriolet. Het cabriodak in zwarte stof maakt het contrast met de brede glanzende heupen groter dan op welke 997 dan ook. De Turbo-brede carrosserie van de 4S in cabriolet versie is daarom voor velen de ultieme uitvoering. En dan is de 4S niet alleen optisch een spektakel, technisch is de 4S de veiligste 997 variant. De continue vierwiel aandrijving in combinatie met het Porsche Stability Management, PASM, ABS en zes airbag's maken dat u zich wel zeer ernstig moet misdragen wil de auto nog ooit een vangrail van dichtbij zien met dito gevolgen. De hier aangeboden Tiptronic-S versie met stuurbediening maa ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera 4S PDK Coupe '09 NL-AUTO €62.997,-

Porsche 997 Carrera 4S PDK Coupe '09 NL-AUTO €62.997,-

In 2008 diende zich een face-lift van de zo succesvolle Porsche 997 aan. Optisch beperkte zich dat alleen tot andere lichtunits en een kleine details in het interieur. Veel spectaculairder nieuws was dat Porsche voor het eerst in een serie geproduceerde 911 de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling ging toepassen. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. Vandaar de afkorting PDK die staat voor Porsche Doppel Kupplung. De tweede bak zet de opvolgende versnelling waarin de eerste bak staat vast klaar middels de dubbele koppeling ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera 4 Cabriolet wide-body '07 56.000km

Porsche 997 Carrera 4 Cabriolet wide-body '07 56.000km

U kunt zich een Porsche 911 Cabriolet wensen, voor iets minder dan het hier getoonde prijskaartje is dat in het geval van de veel gezochte 997 versie zeker mogelijk. Voor wie echter zijn of haar droomauto écht iets bijzonders, zelfs onderscheidends, moet hebben staat bij ons in Warmond deze zo goed als nieuwe cabriolet. Het is om mee te beginnen een Carrera 4, dus met vierwielaandrijving en die prachtige Turbo-brede achterzijde (of kont zoals u wilt). Vervolgens stijlvol samengesteld door iemand met waarschijnlijk een bovengemiddeld gevulde garderobekast. Seal Grey Metallic met zwart leer in het interieur, een zwarte cabrioletkap en matzwarte wielen. Dankzij het contrast van carros ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera Cabriolet Manual '07 88.000km €46.997,-

Porsche 997 Carrera Cabriolet Manual '07 88.000km €46.997,-

Niet voor niets de meest gezochte 911 van dit moment, de 997 versie. Optisch weer een echte 911 met de iconische ronde lampen en brede schermen. Getekend naar de basislijnen van het originele silhouet gecombineerd met de zo gewaardeerde rondingen van de laatste luchtgekoelde Porsche 993. Terwijl de ontwerpers met de huidige 911 niet meer lijken te weten waar het oorspronkelijk over ging. Maximale prestaties door eenvoud en een zo laag mogelijk gewicht. Onzichtbaar voorzien van veiligheids-voorzieningen die u een held laten zijn terwijl het misschien bijna mis ging. Het zijn nog maar enkele factoren die de 997 zo populair maken. Als dan ook het dak er nog eens af kan wordt de autopr ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S PDK Coupe MKII '09 87.000km

Porsche 997 Carrera S PDK Coupe MKII '09 87.000km

In 2008 diende zich een face-lift van de zo succesvolle Porsche 997 aan. Optisch veranderde er niet veel, meest opvallende was nog wel de led-verlichting aan de voor- en achterzijde. Veel spectaculairder nieuws was dat Porsche voor het eerst in een serie geproduceerde 911 de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling ging toepassen. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. Vandaar de afkorting PDK die staat voor Porsche Doppel Kupplung. De tweede bak zet de opvolgende versnelling waarin de eerste bak staat vast klaar middels de dub ...

Bekijk
Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km €89.997.-

Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km €89.997.-

Met het verschijnen van de 997 PDK versnellingsbak overtrof Porsche zichzelf. Immers automatisch schakelen, of met de fraaie flippers aan het stuur, was voor het eerst sneller dan handmatig met een conventionele versnellingspook. Porsche's Dubbele Koppeling staat borg voor schakeltijden die gelijk zijn aan knipperen met het oog en dat dan ook nog eens bewezen betrouwbaar. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. In dit geval toegepast in de 997 Turbo. De beroemde Porsche turbo had vanaf de eerste modellen die in 1975 verschenen al als punt ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S Coupe Manual '06 €39.997,-

Porsche 997 Carrera S Coupe Manual '06 €39.997,-

Niet voor niets is het type 997 de best verkochte 911 ooit. Superieure techniek, van ingenieurs die inmiddels meer dan vijftig jaar werken aan het perfectioneren van het icoon, in combinatie met stijlelementen van de veel geprezen 993. Dat wil zeggen mooi brede heupen in combinatie met de zo herkenbare ronde 911 koplampen. Voeg daar aan toe dat de auto inmiddels voorzien is van de modernste veiligheids-voorzieningen waardoor 'die motor achterin' u ook niet meer verrast. Niet voor niets wordt de 911 jaar in jaar uit uitgeroepen tot de beste all-round sportauto. De 997 Carrera S is de 3,8ltr. en 355pk sterke versie met duidelijke herkenningspunten als rode remklauwen, dubbele uitlate ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera 4 Coupe wide-body '06 €39.997,-

Porsche 997 Carrera 4 Coupe wide-body '06 €39.997,-

De vierwiel aangedreven variant van de 997 serie is voor velen optisch de mooiste. De Carrera 4 kreeg namelijk de bredere achterschermen mee die de auto zo aantrekkelijk maken. Tegelijkertijd kon daardoor de spoorbreedte achter worden vergroot waardoor de wegligging nog verder werd verbeterd. Dit in combinatie met een vierwielaandrijving die afhankelijk van het weggedrag en ondergrond vijf tot maximaal veertig procent van het koppel naar de voorwielen dirigeert. Electronische hulp van het Porsche Stability Management, wat een combinatie is van ABS en Traction Control, behoedt u verder voor overmoedige momenten. Kortom de veiligste variant uit de 911 serie treft u hier. Het hier aan ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera 4S Coupe manual NL-auto €49.997,-

Porsche 997 Carrera 4S Coupe manual NL-auto €49.997,-

De toch al zo gewaardeerde her-uitgevonden styling van de 997 kon nog mooier. En technisch nog beter, vooral veiligheidstechnisch dan wel te verstaan. De 997 Carrera 4S is voor velen de mooiste variant uit de serie en daarbij mooi meegenomen ook nog eens de veiligste. De 997 werd al standaard voorzien van Traction Control, hetgeen menige verrassing op hoge snelheid niet desastreus liet eindigen. Daarbij werd ook permanente vierwielaandrijving geboden. Onder extreme omstandigheden verrast het klassieke pendule effect van de 911 daardoor nooit meer. Sportiviteit, beheerst dankzij de modernste elektronika, ver doorontwikkelde aandrijflijn en onderstel. Het was Porsche wat al in 1989 v ...

Bekijk
Porsche 997 Turbo Coupe '08 61.000km €69.997,-

Porsche 997 Turbo Coupe '08 61.000km €69.997,-

De beroemde Porsche turbo had vanaf de eerste modellen die in 1975 verschenen al als puntje van kritiek dat er voordat de turbo of turbo's 'inkwamen' weinig gebeurde met de auto. Pas wanneer er grotere hoeveelheden verbrand mengsel door de turbo ging 'ontplofte' de auto. Ieder type ging er voor zijn tijd dan ook angstaanjagend vandoor echter wel met een turbolag die niet iedereen kon waarderen. Met de komst van de 997 Turbo bood Porsche hier middels Variable Turbine Geometry een oplossing voor. Een techniek die in de dieselindustrie al langer beproefd gebruikt werd. Eenvoudig gezegd veranderd de stand van de schoepen in de Turbo's met het toerental mee waardoor ook op lage toeren d ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '06 €46.997,-

Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '06 €46.997,-

In de 997 herkennen de meeste Porsche liefhebbers weer de looks die men in een 911 zoekt. Anno nu dan. Een lekkere brede achterpartij en aan de voorzijde de vermaarde ronde koplampen. Dit in combinatie met de moderne versie van Porsche's watergekoelde zescylinder boxer. In de Carrera S uitvoering levert deze 3,8ltr. motor maar liefst 355pk. Dat lijkt met het dak open dan wel een motorfiets zonder helm... in 5,2 sec. flitst u naar de 100km/u en daat gaat dan pijlsnel door naar 293km/u. Even naar Albert Heijn kan in alle rust overigens. De 997 wordt ook geroemd om zijn allround inzetbaarheid. Deze Carrera S Cabriolet is een prachtige diep zwarte stijlvolle verschijning, voorzien van ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '07 63.000km

Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '07 63.000km

Heeft u wel eens Porsche fanaat ontmoet die zelfs de binnenzijde van de motorkap poetst? Ik recent wel en daar kon ik na bemiddeling door de Porsche dealer deze bijzonder fraaie 997 Carrera S Cabriolet van kopen. In deze smaakvol gekozen kleurcombinatie is de auto een lust voor het oog en vraag je jezelf bijna af waarom je dit niet vaker ziet? Gelukkig had de eerste eigenaar die visie én smaak. Wat een beauty en hoe duidelijk zichtbaar is deze auto altijd in handen geweest van liefhebbers die niet alleen van rijden houden. Logischerwijs heeft de auto gezien de bijzonder lage kilometerstand al nauwelijks gebruikssporen, toch is deze 997 Cabriolet nog bovengemiddeld fraai en zijn er ...

Bekijk
- 996 (1997–2005)
Porsche 996 MKII Carrera 2 Cabriolet manual '02 €29.996,-

Porsche 996 MKII Carrera 2 Cabriolet manual '02 €29.996,-

De 911 Cabriolet is al sinds 1983 een begrip. De rijbeleving in deze pure en allround sportauto is met de kap open dan ook echt die extra dimensie die de gesloten versie mist. Rustig toeren en alles om u heen meekrijgen is heerlijk terwijl u twee tellen later het 'motorfiets zonder helm' effect kunt beleven. Met de kap open in 5,2 seconden naar 100km/u is een sensatie. Overigens wanneer gesloten merkt u nauwelijks verschil met een coupe. Het dak is stil en houdt de warmte goed binnen. Het sluit goed aan en ruist of piept niet. De achterruit van de tweede versie 996 cabriolet is verwarmd. Het cabriodak schuift automatisch onder de afdekkap en is zelfs met de sleutel van de auto op ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 4 Coupe Tiptronic '99 137.000km €23.996,-

Porsche 996 Carrera 4 Coupe Tiptronic '99 137.000km €23.996,-

Zeldzaam. De meest veilige variant uit de Porsche 996 serie, met een aantrekkelijk lage kilometerstand, in een bovengemiddelde originele conditie. Veilig dankzij de permanente vierwielaandrijving, Porsche Stability Management (een combinatie van ABS en Traction Control) en zes airbags. Comfortabel automatisch schakelend te rijden en desgewenst sportief middels de Tiptronic versnellingsbak met stuurbediening. Zo haalt u 'even' een andere auto in of schakelt u met een druk op de knop terug voor die leuke bocht. Het betreft hier bijzonder fraaie 996 Carrera 4 Tiptronic die na drie jaar gebruik in Duitsland al in 2002 naar Nederland kwam. De auto is geheel origineel, nooit aan gespoten ...

Bekijk
Porsche 996 4S Coupe Manual '05 67.000km NL-auto

Porsche 996 4S Coupe Manual '05 67.000km NL-auto

Bijzonder fraaie en geheel originele 996 Carrera 4S, toch de mooiste uit de serie. Tevens één van de zeldzaamste met een totaalproductie van slechts 8500 stuks. De brede carrosserie en de vierwielaandrijving zijn afkomstig van de Turbo. Daardoor de meest indrukwekkende 996, zonder vleugel en luchtinlaten. Ook de veiligste variant dankzij de permanente vierwielaandrijving in combinatie de elektronica van het Porsche Stability Management. Weinig betaalbare sportauto's die zoveel vertrouwen geven op hoge snelheid als de 4S. Extra tractie op de voorwielen geeft een aanzienlijk hogere rechtuit stabiliteit en bochtvastheid. De 996 4S is voorzien van de 3.6ltr. 320pk sterke 6 cylinder box ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet Tiptronic '99 NL-auto

Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet Tiptronic '99 NL-auto

In de wereld van de bijzondere auto kiest men logischerwijs voor de auto met de beste specificaties en de mate van zorg die ze kreeg. Wanneer de auto daarin een hoge score haalt is dat belangrijker dan de actuele kilometerstand. Deze 996 Carrera 4 Cabriolet is een voorbeeld van hoe mooi en goed een sportwagen van dit kaliber op leeftijd nog kan zijn. Dat kan alleen maar wanneer de auto liefde en zorg kreeg van een liefhebber. Getuige de stapel facturen, alles van Porsche Rotterdam, werd op geen enkele wijze bezuinigd op deze Porsche. Tot op detailniveau liet de tweede eigenaar, waar ik deze auto van kocht, alles door Porsche zonder voorbehoud uitvoeren. Ook de cabriokap werd nog ni ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 2 Cabriolet Tiptronic '98 95.000km

Porsche 996 Carrera 2 Cabriolet Tiptronic '98 95.000km

Had u ook zo'n spijt afgelopen zomer toen er geen 911 Cabriolet voor uw deur stond? Dat gaat u niet meer gebeuren...met deze smaakvol samengestelde 996 Carrera 2 Cabriolet hoeft nu niets meer te missen. Overigens leent de auto zich uitstekend voor dagelijks gebruik, ook in de winter. De slim ontworpen cabrioletkap geeft u wanneer gesloten geen moment het idee dat u een cabriolet rijdt. Met de stoelverwarming aan rijdt u heerlijk het jaar rond met de volautomatische cabriodak desgewenst open. De op dit exemplaar aanwezige traction control, zes airbags en automatische rol-beschermingsbeugels zorgen dat het onder alle omstandigheden veilig en leuk blijft. Daarbij wil het oog ook wat, ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 2 Coupe Tiptronic '01 102.000km €24.996,-

Porsche 996 Carrera 2 Coupe Tiptronic '01 102.000km €24.996,-

In 1997 verschijnt de eerste watergekoelde 911 ten tonele. Om het toegenomen motorvermogen goed te kunnen blijven koelen en o.a. als gevolg van steeds hoger gestelde emissie-eisen moest Porsche overstag. Het klassieke motorgeluid wat de luchtgekoelde motor voortbracht verdween, meer comfort door meer vermogen en een stillere motor kreeg men er voor terug. Dat zijn, in combinatie met de sterk verbeterde veiligheidssystemen, belangrijke voordelen bij vaker of zelfs dagelijks gebruik. De 996 kreeg zes airbag's mee en Traction Control werd leverbaar als optie. Verrassingen in het weggedrag op een nat wegdek worden hier bijna ongelimiteerd mee voorkomen. De 996 wordt in alle toonaangeve ...

Bekijk
Porsche 996 Carrera 2 Tiptronic Cabriolet '99

Porsche 996 Carrera 2 Tiptronic Cabriolet '99

De 911 Cabriolet is al sinds 1983 een begrip. De rijbeleving in deze pure en allround sportauto is met de kap open dan ook echt de slagroom op de taart. Rustig toeren en alles om u heen meekrijgen is heerlijk terwijl u twee tellen later het 'motorfiets zonder helm' effect kunt beleven. Met de kap open in 5,2 seconden naar 100km/u is een sensatie. Overigens wanneer gesloten merkt u nauwelijks verschil met een coupe. Het dak is stil en houdt de warmte goed binnen. Het sluit goed aan en ruist of piept niet. Het cabriodak schuift automatisch onder de afdekkap en is zelfs met de sleutel van de auto op afstand te bedienen. De comfortabele versie is de automatisch schakelende Tiptronic S ...

Bekijk
- 993 (1993–1998)
Porsche 993 Carrera 4 Cabriolet 285pk VarioRam '96 118.500km

Porsche 993 Carrera 4 Cabriolet 285pk VarioRam '96 118.500km

Een Porsche 993 Carrera 4 Cabriolet met de 285pk sterke VarioRam motor. Er werden slechts 1284 exemplaren in cabriolet uitvoering met deze motor én vierwielaandrijving gebouwd. Een hedendaagse Porsche is als vanzelfsprekend uitgerust met electronica die voorkomt dat de auto, met de motor achterin, in een bocht ondeugende manoeuvres wil maken. In het luchtgekoelde tijdperk was dat wel anders, vierwielaandrijving was destijds de hoogst haalbare veiligheidsvoorziening in combinatie met airbags. Natuurlijk had de 993 dankzij ondersteltechnieken zoals o.a. multilink wielophanging al een fantastische wegligging, bij nat wegdek echter biedt het slim tractie-verplaatsende vierwielsysteem d ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera 4S Coupe '96 107.000km

Porsche 993 Carrera 4S Coupe '96 107.000km

Momenteel de meest gezochte 993 uit de toch al zo geliefde serie der laatste luchtgekoelde Porsche's. En niet zonder reden uiteraard; de 6 cm bredere carrosserie van een Turbo zonder de voor velen onacceptabele vleugel achter. Die dan weer wel de overige optisch aantrekkelijke details van het topmodel biedt. Zo ligt de 4S 15mm lager bij het asfalt dan een gewone 993 en zijn er o.a. de rode remklauwen, bredere dorpels, Turbobumper's en 18 inch velgen. Het remsysteem en de vierwielaandrijving nam de 4S ook direct over van de Turbo. De geringe productie van ongeveer 8500 stuks maakt dat een correct exemplaar, zeker met een aantrekkelijke kilometerstand bijna de bekende speld in de hoo ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera 2 Tiptronic Coupe '94 136.000km €52.993,-

Porsche 993 Carrera 2 Tiptronic Coupe '94 136.000km €52.993,-

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte klassieker. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met 272 pk op de achterwielen beleeft u sportief het mooiste van puur autorijden. Voor wie momenteel op zoek is naar ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera 2 Tiptronic Coupe '96

Porsche 993 Carrera 2 Tiptronic Coupe '96

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte klassieker. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met 285 pk op de achterwielen beleeft u sportief het mooiste van puur autorijden. Voor wie momenteel op zoek is naar ...

Bekijk
Porsche 993 Targa manual '96 NL-auto 1e Eigenaar 101.000km

Porsche 993 Targa manual '96 NL-auto 1e Eigenaar 101.000km

Een van de meest zeldzame youngtimer Porsche's is de 993 Targa. Er werden totaal ongeveer 3700 gebouwd waarvan ruim minder dan de helft met een handgeschakelde zes-bak. En dat is uiteraard nu juist de leukste variant. Natuurlijk is uw belangstelling vooral gebaseerd op de fun-factor die deze Porsche biedt, tegelijkertijd zijn zeldzaamheid én kwaliteit wel de voorwaarden waaraan een waardevaste klassieker moet voldoen. Het hier aangeboden exemplaar heeft de ultieme achtergrond voor de liefhebber die haar op waarde weet te schatten. Nieuw geleverd door Porsche Wittebrug in 1996 aan een ingenieur uit Delft en altijd in zijn bezit gebleven, totdat ik ze mocht kopen. De technische staat ...

Bekijk
- 964 (1989–1993)
Porsche 964 Carrera 2 Cabriolet manual '91 €49.964,-

Porsche 964 Carrera 2 Cabriolet manual '91 €49.964,-

Eindelijk weer eens een 964 Cabriolet in de collectie. De 964 is de laatste 911 volgens het 'originele ontwerp' met de wereldberoemde koplampen terwijl de auto al wel profiteert van zaken als stuurbekrachtiging, ABS, een elektrisch bediend cabriodak en climat control. Dat maakt de 964 tot een gezochte auto. Uitgevoerd in strak Satin Black Metallic gecombineerd met een eveneens zwarte cabrioletkap én zwart leer is het wel zeer begeerlijk exemplaar. Vanzelfsprekend helemaal hoe ze hoort te zijn, dus schadevrij en middels het originele serviceboekje sluitend onderhouden. Ook recent nog. De lichtvoetige en responsieve handling maakt de Carrera 2 onder de sportievere rijders populair. D ...

Bekijk
- 3.2 Carrera (1984–1989)
Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 €39.911,-

Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 €39.911,-

Wanneer u zich een klassieke 911 heeft beloofd, rijeigenschappen en betrouwbaarheid belangrijker vindt dan chroom accenten en smalle schermen, kies dan voor een 3.2 Carrera. Deze versie van de sinds 1964 geproduceerde 911 is de laatste, dus de beste, voordat het icoon middels de 964 volledig op de schop ging. De 3.2 Carrera profiteert van twintig jaar doorontwikkeling en biedt daarom het meeste vermogen, mooiste motorloop, beste wegligging en minste roestgevoeligheid van alle luchtgekoelde 911 types tot de aanzienlijk gevoeligere 964 in productie kwam. U mist dan wel stuurbekrachtiging en ABS, juist dat is wat de liefhebber zoekt in een nog echt spannende sportauto. Aan die stuurbe ...

Bekijk
Porsche 930 Turbo Coupe '88 98.000km €99.930,-

Porsche 930 Turbo Coupe '88 98.000km €99.930,-

De Porsche 911 was één van de eerste serie-productie auto's uitgerust met een Turbo die ook echt commercieel succesvol was. Porsche was als eerste in staat de toepassing van een Turbo goed te cultiveren en stabiel bruikbaar te laten functioneren. Porsche gebruikte turbo's al eerder in de racerij en om deze gehomologeerd te krijgen voor dit doel werd er een serie van 400 stuks lichtgewicht 911's met Turbo gepland voor productie. In eerste instantie moest dit natuurlijk een lichtgewicht race-auto worden totdat de FIA besloot de regels voor toelating te wijzigen. De auto zou als zodanig met Turbo niet worden toegelaten en het ontwerp was rijp voor de prullenbak. Men bedacht dat het we ...

Bekijk
Boxster (1996 tot heden)
Porsche Boxster 987 manual '06

Porsche Boxster 987 manual '06

In 2004 werd de succesvolle Porsche Boxster vernieuwd en verscheen de tweede generatie. De auto werd ruimer, kreeg meer motorvermogen en werd uiteraard voorzien van de modernste technieken die Porsche paraat had. Optisch sprongen met name de herziene frontpartij en de bredere voor- en achterschermen in het oog. De Boxster kreeg een meer volwassen, imposanter en sportiever uiterlijk. Het ideaal te noemen midden-motorconcept werd nóg verder verbeterd dankzij de standaard aanwezigheid van het Porsche Stability Management. Een plus voor de toch al zeer goede wegligging, tractie en veiligheid van de Boxster. Tel daar het fantastisch mooi grommende motorgeluid uit de centraal geplaatste ...

Bekijk
Klassiekers (tot 1978)
Porsche 911 2.4 T CIS Coupe '73 Matching numbers, eerste lak €89.911,-

Porsche 911 2.4 T CIS Coupe '73 Matching numbers, eerste lak €89.911,-

Het hoogst haalbare in de wereld der klassieke auto's is volledige originaliteit. Immers het besef dat exact dezelfde auto bijna een halve eeuw terug iemand deze auto bij de dealer ophaalde en er jaren onder de meest uiteen lopende omstandigheden in rondreed maakt de auto tot een mythische tijdmachine. In het geval van deze 911T was dat zelfs aan de overzijde van de oceaan, in die tijd zeker nog het land van de onbegrensde mogelijkheden. Op 8 februari 1973 werd in Charlotte, North Carolina, deze Bahia rode 911 afgeleverd aan Lawrence T. Miller. Tot op de dag van vandaag is er op één bijgespoten scherm linksachter niets aan de auto veranderd. De gehele auto is nog in de originele, z ...

Bekijk
Porsche 911 2.2 T Coupe matching numbers '70 €82.911,-

Porsche 911 2.2 T Coupe matching numbers '70 €82.911,-

Met liefde werd deze 911 T Coupe in 2011 gerestaureerd door een vakkundige liefhebber. In 1970 leverde Karmann de carrosserie aan Porsche die de auto voorzag van een 6 cilinder boxermotor met een inhoud van 2165cc en 125pk vermogen. Dankzij het relatief lage gewicht ook nu nog een sportief rijdende auto te noemen. Dat is meest waarschijnlijk niet waarom u naar haar zoekt. De iconische belijning, het zilvergrijs wat de Duitsers in de racerij gebruikten in combinatie met het chroom, de beroemde Fuchs velgen en het klassieke dashboard scheppen die herkenbare 911 sfeer uit de jaren zestig en begin zeventig. Niet voor niets is dit type 911 een van de meest gezochte klassiekers. Misschie ...

Bekijk
Porsche 911 E Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd full matching

Porsche 911 E Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd full matching

Niet voor niets beschikt de nieuwste Porsche 991 Targa weer over de legendarische in Edelstaal uitgevoerde 'geborstelde' Targabeugel. De stijlvolle Targa uit de jaren zestig en zeventig is het origineel waar men op teruggrijpt om commercieel succesvoller te zijn dan met de laatste Targa series het geval was. Nu is een '70 911 technisch gezien lichtjaren weg bij een moderne 991, parkeer ze achter elkaar eens op de boulevard en kijk vanaf een terras eens welke uitvoering meer kijkers trekt. Wedden? De onmiskenbare charme van de oer-911-targa heeft een dermate herkenbaar en karaktervol silhouet dat het een stijlicoon geworden is. Bovendien ook nog eens zeer praktisch. Open rijden zond ...

Bekijk
Porsche 911S 2.7 Coupe '77

Porsche 911S 2.7 Coupe '77

Een van de belangrijkste verbeteringen die de 911 in zijn rijke leven ten deel viel was het verzinken van de carrosserie vanaf modeljaar 1976. Dit om het vermaarde roest-spook, typisch voor auto's uit de jaren zeventig, buiten de deur te houden. Ook verbeterde de rechtuit stabiliteit, als bijkomstigheid, door het gebruik van de door Amerikaanse veiligheidseisen verplichte impactbumpers. De rijeigenschappen van het G-model verbeterde in het geheel aanzienlijk ten opzichte van voorgaande modellen. Bovendien biedt geen enkele versie van de 911 zoveel 911 voor uw geld als de 2.7…Dit fraaie exemplaar lijkt wel een 'tijdmachine'. Hoewel uit 1977 is bijvoorbeeld het interieur nog volledig ...

Bekijk
Porsche 718 RSK '74 Recreation €36.950,-

Porsche 718 RSK '74 Recreation €36.950,-

De Porsche 718 RSK werd in een zeer beperkte oplage van 35 stuks tussen 1957 en 1961 gebouwd om ingezet te worden in de Targa Florio (overwinning), Le Mans (overwinning in zijn klasse) en zelfs in Formule 1 races. Het was een succesvolle doorontwikkeling van de 550 Spyder, ja die van James Dean inderdaad, gebouwd door de RennSport afdeling van Porsche met een kortere wielbasis dan het voorgaande model. Daar kwam de hoofdletter K vandaan, Kurz of Kort zo u wilt. De typeaanduiding 718 wordt tegenwoordig eervol gebruikt als aanduiding van de Boxster en Cayman lijn. De zeer tot de verbeelding sprekende prestaties en geringe productieaantallen maken de 718 RSK anno nu tot een waar verza ...

Bekijk
Porsche 911 2.4T Coupe '72 matching numbers

Porsche 911 2.4T Coupe '72 matching numbers

Tot 1973 bouwde Porsche de zogenaamde F modellen, door velen gezien als de meest klassiek ogende 911 serie dankzij de smalle bumpers en chroom details. De 2.4ltr. versie was de 911 met de grootste motorinhoud in combinatie met carburateurs. Deze combinatie maakte van de 2.4T de fijnst rijdende klassieke 911. Niet nerveus aan het gas zoals de aanzienlijk kostbaardere S modellen wel eens verweten wordt, een traditioneel vijf versnellingen schakelpatroon en een lekker soepele motorkarakteristiek dankzij de vergrote motorinhoud. Eind 1972 deed het model zijn intrede in de vorm van het zogenaamde 'ölklappe' model. Teneinde de gewichtsverdeling te optimaliseren verplaatste Porsche de oli ...

Bekijk
Porsche 356 Speedster 1600 Recreation

Porsche 356 Speedster 1600 Recreation

U kunt natuurlijk €300.000,- vrijmaken en mij vragen een originele 356 Speedster te zoeken, dat gaat heus samen met u lukken. Of u die ongetwijfeld prachtige aanwinst vervolgens ook gaat rijden en met een goed gevoel op de boulevard parkeert lijkt me een terechte vraag. Bovendien had u met het geld nog zoveel andere leuke dingen kunnen doen. Zie hier het, bijna compromisloze, alternatief. Alleen een kenner ziet het verschil, ze rijdt beter en betrouwbaarder dan het origineel en zal u nimmer verrassen met plotseling opkomende roestbobbeltjes. In 2004 liet een Nederlandse dame uit Amsterdam, met zoveel 'mazzel' dat ze ook een huis in Cannes bezit, door het Amerikaanse bedrijf Vintage ...

Bekijk
Overige modellen
Porsche Cayman S PDK Black Edition '11 NL-auto 70.000km €49.987,-

Porsche Cayman S PDK Black Edition '11 NL-auto 70.000km €49.987,-

Wie iets van sportief sturen weet begrijpt dat de configuratie van de Porsche Cayman dé ideale basis is voor optimale prestaties. Weinig massa, ideale afmetingen voor snel bochtenwerk en last but not least een centraal geplaatste motor. Had de eerste generatie Cayman een nog wat bescheiden motorvermogen, met de inmiddels 330pk sterke boxer in de Cayman S uit de tweede '987' generatie zet de Cayman volwassen sportauto-tijden op het asfalt. Dankzij het op rijprestaties ontworpen middenmotor concept beweegt en presteert de Cayman beter dan welke andere Porsche ook. En toen was er deze Cayman S Black Edition, met nóg eens 10pk meer op de achterwielen, 19 inch lichtmetalen velgen, sport ...

Bekijk
Porsche 944 S2 Cabriolet '91 €24.950,-

Porsche 944 S2 Cabriolet '91 €24.950,-

Wie slim is koopt een 944 Cabriolet. Een beetje kort door de bocht wellicht, toch is dit dé klassieke Porsche voor wie open wil rijden en weet wat sturen is. Sportief sturen dan wel te verstaan. Dankzij de vooruitstrevende transaxle techniek, waarbij de motor voorin ligt en middels een lange as verbonden is met de aan de achteras gekoppelde versnellingsbak, rijdt een 944 verrassend neutraal. Vergelijk een 911 uit die tijd en dat wordt opeens een gevaarlijk projectiel...Nu mag de 944 wat dat betreft zeker niet onderschat worden, iedere eigenaar kan daar over meepraten. Wie er nog nooit in heeft gereden onderschat in ieder geval wel vaak de rijeigenschappen. De absolute snelheid en s ...

Bekijk
Porsche 928S automaat '83 141.000km €27.950,-

Porsche 928S automaat '83 141.000km €27.950,-

Wanneer de Porsche 928 vandaag gepresenteerd zou worden ging er ongetwijfeld een schokgolf door de autowereld. Toch zag het ontwerp al in 1977 het levenslicht, destijds overigens bedoeld om het succesnummer 911 te vervangen. Wie ooit een 928 gereden heeft begrijpt dat dit een kansloze missie was, de 928 is in de positieve zin een totaal andere auto. Comfortabel, luxe en snel, meer een GT dan een pure sportwagen, dat is de 928. Niet direct wat men destijds van Porsche verwachte. Het is daarom, en vooral de forse nieuwprijs van de 928, dat er geen grote aantallen van zijn geproduceerd. Wel was er een enthousiaste vaste koperskring waardoor de auto maar liefst 18 jaar succesvol in pro ...

Bekijk
Porsche Cayenne S '14 58.000km €49.950,-

Porsche Cayenne S '14 58.000km €49.950,-

De best rijdende SUV is de Porsche Cayenne. Voorzien van de extreem sterke V8 benzine motor met direct fuel injection én luchtvering biedt de auto de souplesse, het comfort, de trekkracht en sportiviteit die geen andere fabrikant kan bieden. Het is tenslotte een Porsche. Voor wie hoger wil zitten en ruimte zoekt, dat comfortabel en desgewenst sportief wenst te doen is dit de ultieme rij(reis)machine. Voordelen als Porsche's hoogstaand technisch design, veiligheid en een hoog uitrustingsniveau komen daar dan nog bij en verhogen het rijplezier. Vanaf 2010 is de Cayenne optisch nauwelijks verandert dus in combinatie met de aantrekkelijk lage kilometerstand rijdt u in alle opzichten in ...

Bekijk