Kilometerstand | 31.582 | Vermogen | 320 pk | |
Bouwjaar | 1965 | Cilinderinhoud | 4900 cc | |
Kleur exterieur | Sand | Motor configuratie | V8 met carburatie | |
Kleur interieur | Dakota Black | Motor nummer | 12345 | |
Bekleding | Stof | Velgen | 15 inch lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 5,2 sec | Banden | Toyo Rally | |
Topsnelheid | 200 km/u | Productieaantallen | 1 | |
Chassisnummer | 5F09C621771 | Overig | Nieuw opgebouwd in 2018. |
Drie maal Tulpenrally en zelfs de wereldberoemde Carrera Panamericana verwelkomde deze Ford Mustang Fastback van harte. 'De Tulp' werd steeds succesvol volbracht, voor de Panamericana Rally werd het felbegeerde startbewijs verkregen (en betaald) echter door privé omstandigheden van de eigenaar startte de auto niet. Voor deze inschrijving moet de auto een strenge technische rally keuring doorstaan, gezien het technisch hoogwaardige niveau van de auto gaf dit geen enkel probleem. Niet de minste bedrijven bouwden (in 2017 en '18) deze Fastback tot de snelle en betrouwbare rally auto die er nu staat. Op basis van een originele roest- en schadevrije 1965 Fastback werd een compleet nieuwe auto gebouwd. Voorzien van een 320pk sterke 4.9ltr Ford V8 (dyno test beschikbaar), een heavy duty gereviseerde versnellingsbak met een eerste versnelling die 6000rpm aan kan, een compleet nieuw onderstel met instelbare schokdempers, FIA gekeurde kooi en stoelen, 100ltr race tank, digitale tripcomputer en tal van must-haves om serieus mee te strijden in rally's van niveau. De complete configuratie zoals hier wordt aangeboden heeft meer dan 100k gekost. Misschien wel belangrijker momenteel, wie gaat en kan zo'n project uitvoeren? Tijd en kunde zijn tegenwoordig zeldzaam met als gevolg dat het op niveau brengen van een dergelijke auto altijd aanzienlijk meer kost dan rijklaar kopen. En één ding is zeker.. we gaan weer rijden! Dit jaar wellicht op bescheiden lokaal niveau, volgend jaar zijn al die mooie evenementen weer aanstaande en willen wij én onze auto's weer uitgelaten worden. Met deze Ford Mustang Fastback in complete rally setup doet u serieus mee. Aan werkelijk alles is gedacht, zelfs wanneer u met de auto aan historische races mee zou willen doen is de auto met enkele bescheiden aanpassingen geschikt te maken. Bij de auto is een dossier aanwezig met facturen van opbouw, revisie van motor en versnellingsbak, carrosserie werk en veel meer. Inschrijfbewijs en keuring van de Rally Panamericana eveneens aanwezig. Zie de foto's voor de vele details, rolkooi, intercom, gereedschap, instelbare elektrische stuurbekrachtiging, Hurst shortshifter, FIA gekeurde stoelen en gordels, etc. het is er allemaal. De auto heeft overigens een Nederlands kenteken. Van de opbouw is een uitgebreide fotoreportage aanwezig. Geniet van de voorpret, start dit jaar nog en wanneer u er snel bij bent lonkt Midden Amerika volgend jaar ook nog. En dan nog dit, zijn de prijzen eenmaal binnen dan is de prijs voor de auto er nog steeds. Leuker bestaat niet.