Kilometerstand | 114.286 | Leistung | 136 pk | |
Baujahr | 1997 | Hubraum | 1997 cc | |
Farbe Exterieur | Donker groen/creme | Motor | 4 cilinder lijn met injectie | |
Farbe interieur | Antraciet | Motornummer | Matching | |
Polsterung | Skai | Felgen | 16 inch staal | |
0 - 100 km/u | 8,9 sec | Reifen | Barum | |
Höchstgeschwindigkeit | 148 km/u | Produktionszahlen | 12600 | |
Fahrgestellnummer | SALLDVAY8TA971956 | Übriges | Zeer origineel en mooi exemplaar. |
Just arrived....Een dieselmotor in een auto waar u niet eens 10.000km mee rijdt, niet overal zonder voorbehoud meer mee mag rijden en ook flink van zich laat horen. Laat zo'n motor in 99% van de gevallen helaas in uw favoriete én dus een van de leukste auto's zitten, de Land Rover Defender. Was er maar een alternatief. Daarom is dit waarschijnlijk de leukste manier om een klassieke Defender te rijden. Een Defender 90 met benzinemotor. Niet omgebouwd, origineel geleverd, in 1997, met 136pk sterke benzinemotor. Nog volledig origineel in het boswachtersgroen met creme dak en wielen, ongeveer zoals ze destijds door Land Rover in de folder werd afgebeeld. Rijden doet ze ook uitstekend, verwacht er geen snel Autobahn wonder van... Praktisch, stoer en betaalbaar is ze wel. Ze komt natuurlijk niet uit GB want deze Defender is roestvrij. Bovendien is deze Land Rover ook financieel zeer aantrekkelijk, vooral voor wie ze zakelijk zou willen rijden. De wegenbelasting van een benzineauto is op z'n minst de helft van een dieselauto en de bijtelling van deze Defender wordt berekend over de taxatiewaarde. En u mag er overal mee rijden. Kortom leuker kan ik het niet maken. Gordels achterin, geen probleem.