Porsche 911 2.7S Coupe '77 prachtig gerestaureerd, compleet matching numbers €69.911,-

For sale: Porsche 911 2.7S Coupe '77 prachtig gerestaureerd, compleet matching numbers €69.911,-

I am interested in this car

Betreft Porsche 911 2.7S Coupe '77 prachtig gerestaureerd, compleet matching numbers €69.911,-

Tell a friend about this car

About Porsche 911 2.7S Coupe '77 prachtig gerestaureerd, compleet matching numbers €69.911,-
Fields marked with '*' are required

View all Porsches in stock

Specifications

Mileage 1,675   Bhp 165 pk
Year 1977   Engine capacity 2687 cc
Exterior colour Indisch Rot   Engine configuration 6 cilinder boxer met injectie
Interior colour Black   Engine number 6274738
Upholstery Leer   Rims 14 inch Fuchs
0 - 100 km/u 6.9 sec   Wheels Vredestein Sprint Classic
Top speed 220 km/u   Production numbers 3378
VIN number 9117202643   Other Geheel gerestaureerd.
Export/import service

Model history

In 1974 introduceerde Porsche met het zgn. G-model een aanzienlijk verbeterde 911. Het motorvermogen steeg afhankelijk van de uitvoering naar 150 of 175pk, de wegligging en rechtuit stabiliteit verbeterde en de fraai geïntegreerde impact-bumpers stonden lichte botsingen schadevrij toe. Het G-model bleek zo'n gelukt ontwerp dat het maar liefst 15 jaar in productie bleef. In aanvang bij het 2.7 model, wat tot 1978 werd gebouwd, had de carrosserie nog de 'charmante' smalle achterschermen en waren de klassieke Fuchs velgen nog leverbaar. Hierdoor is het 2.7 G-model een zeer populair model uit de 911 serie, een klassieke uitstraling met de voordelen van de modernere G-serie. De 2.7 was vanaf modeljaar '76 leverbaar met 150 of 175pk motor, het hier aangeboden exemplaar is een zgn. S uitvoering met de sterkere motorvariant. Het degelijke Bosch K-Jetronic injectiesysteem en de vergrote motorinhoud stonden borg voor het forse motorvermogen en toegenomen koppel. De relatief lichte 911 2.7 is een zeer soepele en lichtvoetig te berijden versie van de oudere 911. Voor wie ook het rijden, bovenop de fraaie uitstraling, van belang is wellicht de beste keuze uit de klassieke modellen. Bovendien kruipen ze langzaam richting de status die de F-modellen hebben, rijdt een 2.7 aanzienlijk beter dan haar voorganger en is de waardeontwikkeling voortdurend stijgende. Dit bijzonder fraaie exemplaar werd over een periode van maar liefst vier jaar (2016 tot 2020) geheel en zeer vakkundig gerestaureerd. Niets aan de auto werd overgeslagen, ieder onderdeel ging door de handen van vakmensen. Bij de auto is een dik dossier met foto's en rekeningen die de gehele restauratie en revisie weergeven. De carrosserie werd alleen om cosmetische redenen nieuw gespoten in de originele Indisch Rot kleur, de auto bleef altijd roest- en schadevrij. De motor, en versnellingsbak, werden gereviseerd inclusief het kostbare injectiesysteem. Verder werden bijvoorbeeld de gehele kabelboom, uitlaat, remsysteem, onderstel, raamrubbers, banden, bekleding, etc. etc. vernieuwd. Feitelijk stond er uiteindelijk in 2020 een 'nieuwe' 911 2.7S in de garage van de eigenaar die meer plezier aan het restaureren beleefde dan het uiteindelijke rijden. Of gezien de gemaakte kosten ernstig geld nodig had, in ieder geval werd de auto nadat ook de terecht op nul gestelde kilometerteller weer werd teruggebouwd te koop aangeboden. De originele kilometerstand is uiteraard ook goed gedocumenteerd in het dossier terug te vinden. Tel alle gemaakte kosten en de aanschaf van de auto bij elkaar op en het wordt al snel inzichtelijk dat wanneer u compromisloos wilt rijden(!) in een klassieke 911 u hier de best mogelijke koop doet. Zelfs het originele elektrisch bedienbare schuifdak werkt weer perfect. De auto heeft originele Fuchs velgen, een tijdcorrecte Blaupunkt radio, elektrische raambediening, een sportstuur met leer bekleed, Bilstein schokdempers en mistlampen aan de voorzijde. De originele configuratie en div. nummers van de auto worden allen vermeld op het bij de auto aanwezig geboortecertificaat. Rijklaar zonder bijkomende kosten bij ons in de showroom.