Kilometerstand | 53.890 | Vermogen | 29 pk | |
Bouwjaar | 1971 | Cilinderinhoud | 602 cc | |
Kleur exterieur | Rouge Hopi | Motor configuratie | 2 cylinder boxer | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Skai | Velgen | Staal | |
0 - 100 km/u | 30 sec | Banden | Toyo | |
Topsnelheid | 121 km/u | Productieaantallen | 144000 | |
Chassisnummer | CA2397 | Overig | Schitterend gerestaureerd. |
Bloemendaal, Zoutelande of Ibiza, in uw X5 of Range Rover Sport bent u daar één van de velen en heeft uw presentatie weinig van doen met het relaxte sfeertje waar zo'n omgeving voor staat. Wie de kudde vooruit is, zijn of haar geld liever investeert in een schaal heerlijke oesters met champagne en twee cylinders voldoende vindt is voor de prijs van een paar onderhoudsbeurten aan een 'Range' een hippe trendsetter in de klassieke Méhari. En dan wel in een probleemloze 'nieuwe' Mehari. De auto weegt weliswaar niet veel minder dan een flinke scooter, haar de parkeerplaats opduwen is ook weer wat gênant. Deze Rouge Hopi (dat is echt de kleurnaam) Mehari werd geheel nieuw gebouwd op een origineel chassis. De kunststof carrosserie is nieuw, de bekleding en de techniek, echt ieder schroefje werd vernieuwd. Technisch en optisch dus een min of meer nieuwe auto en toch uit 1971, dus verzekeren voor €100,- en wegenbelastingvrij. Dat doet niemand u na. En dat kan ook bijna niet want in deze 'zo goed als nieuw' conditie vind u er nauwelijks nog een. Nieuw helaas niet meer te koop, deze Méhari wél dus heeft u toch nog een (bijna) nieuwe.