Ferrari 812 GTS '22 9.600km €629.812,-,-

Te koop: Ferrari 812 GTS '22 9.600km €629.812,-,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 812 GTS '22 9.600km €629.812,-,-

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 812 GTS '22 9.600km €629.812,-,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 9.632   Vermogen 800 pk
Bouwjaar 2022   Cilinderinhoud 6496 cc
Kleur exterieur Nero   Motor configuratie V12 met injectie
Kleur interieur Nero   Motor nummer Matching
Bekleding Leer/alcantara   Velgen 20 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 3 sec   Banden Michelin Pilot Sport 4S
Topsnelheid 340 km/u   Productieaantallen Nog in productie
Chassisnummer ZFF97CMB000281505   Overig Nero, nero.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Het beste paard van stal, Ferrari's huidige topmodel de 812 Superfast of GTS.
Vijftig jaar terug produceerde Ferrari haar laatste Spider met een V12 voorin, de Daytona Spider. Inmiddels zijn we 550pk verder, anno nu lanceer je de auto met 800pk in een onvoorstelbare drie seconden naar honderd kilometer per uur. Kenners weten dat wijlen Enzo Ferrari in de jaren zestig zijn auto's met middenmotor alleen geschikt vond voor zijn raceauto's, in straatauto's zouden zijn klanten er niet mee om kunnen gaan en verongelukken. Wat zou Ferrari gevonden hebben van een straatauto met meer vermogen op de achterwielen dan de recente Formule 1 auto's? Hij zou het strikt verboden hebben. Helaas maakte Enzo het tijdperk van het elektronisch gecontroleerde en gestuurde differentieel niet meer mee, het zogenaamde E-diff. Een intelligent differentieel wat het koppelverschil, slip, stuurhoek, de gaspedaaldruk en de rotatie van de auto om zijn verticale as continue meet en daarmee het vermogen op de achterwielen verdeelt en indien nodig reduceert. Zelfs Enzo had met zijn oren staan klapperen, 'tutto ciò è possibile?' Overigens had hij zonder dit allemaal te weten ook met zijn oren staan klapperen, deze GTS heeft me toch een sportuitlaat...In stilte genieten kan overigens ook, een 812 is een kunststuk om naar te kijken. Vorm naar functie of functie naar vorm? Tot in de kleinste details is de 812 gecreëerd om Supersnel én bloedmooi te zijn. Weinig auto's laten de fotograaf zich zo uitleven op de detailfoto's. Zonder losstaande vleugels of spoilers 340km/u beteugelen, de windtunnel in Maranello maakte overuren. Met het vooruitzicht dat de 812 Ferrari's laatste non-turbo en electromotor V12 zal zijn kijken we hier nu al naar een historische auto. Zoek het huidige prijskaartje van een Daytona Spider maar eens op.

Het hier aangeboden exemplaar in diep zwart met zwart interieur heeft een perfecte configuratie, zie de indrukwekkende optielijst (totaal werd meer dan €100.000,- aan de opties besteed) die Ferrari tegenwoordig in de auto schroeft. Extra vermeldenswaardig zijn de carbon 'Daytona' sportstoelen, hydraulische lift aan de voorzijde, display voor de bijrijder, high-end Hifi installatie, de enorme hoeveelheid carbon die zowel in- als exterieur sieren en natuurlijk die sportuitlaat (gemonteerd door de Ferrari dealer a €14.000,-). De vele gepersonaliseerde details van remklauwen tot gordels in Ferrari 'giallo' maken het geheel af. Vanzelfsprekend betreft het hier een 812 GTS met geheel navolgbare historie, facturen, originele boekjes en fabrieksgarantie.