Kilometerstand | 68.600 | Vermogen | 380 pk | |
Bouwjaar | 1996 | Cilinderinhoud | 3496 cc | |
Kleur exterieur | Argento Nürburgring Metallizzato | Motor configuratie | V8 met injectie | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Leer | Velgen | 18 inch Ferrari lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 4,7 sec | Banden | Michelin | |
Topsnelheid | 295 km/u | Productieaantallen | 3680 | |
Chassisnummer | ZFFXR48A0T0104907 | Overig | Handgeschakeld. |
De laatste V8 middenmotor Ferrari uit de bloedlijn die voortkwam uit de 308. Terwijl het ontwerp van de opvolgende types vanaf 1999 vooral werd gedicteerd door de wetten van de windtunnel was de F355 bij introductie al een moderne klassieker. Een PininFarina meesterstuk wat volledig met alle punten van kritiek op de 348 afrekende. Belangrijkste verschillen en verbeteringen waren het ontbreken van de uiterlijke kenmerken van de Testarossa, het maar liefst met 80pk gestegen motorvermogen dankzij de uit de F1 afkomstige vijf kleppen techniek, de electronisch instelbare schokdempers en de aanzienlijk lichter schakelende versnellingsbak met zes verzetten. Het adembenemend fraaie ontwerp met de rond gevormde luchtinlaten en de in het ontwerp geïntegreerde achterspoiler was toch waar de 355 de meeste complimenten voor ontving. Volgens veel liefhebbers de laatste mooie Ferrari met de juiste proporties. De F355 Spider is dan ook nog de variant met de meeste beleving. Met geopende cabriokap is de rijbeleving optimaal, het orkest achter de motor draagt hier in hoge mate aan bij. Vanzelfsprekend de niet kinderachtige prestaties eveneens. Er werden slechts 3680 exemplaren gebouwd dus één van de belangrijke voorwaarde waar een verstandige investering aan moet voldoen is in ieder geval een feit.
Uitgevoerd met de volgende voorzieningen; automatische climat control, elektronisch instelbare schokdempers, ABS, electrische ramen, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, verstelbaar stuur, radio/cd met afneembaar front, airbags, zwarte tonneau hoes in leer, etc.
Zeer fraaie en zeldzame kleurstelling, Argento Nürburgring Metallizzato. Geen kras, beschadiging of steenslag op te vinden. Ook de in de kleur meegespoten bumpers zijn vrij van parkeervegen of beschadigingen. De auto is altijd netjes gebruikt en schadevrij gebleven. Het originele cabriodak wat gedeeltelijk elektrisch bediend wordt sluit mooi aan op de carrosserie echter heeft wat gebruikssporen. De kunststof achterruit biedt nog een mooi transparante doorkijk. Deze F355 Spider is een schitterende en stijlvolle verschijning.
In zeer goede en originele conditie verkerend interieur. Geen noemenwaardige gebruikssporen of versleten delen. Instapkant van de stoelen niet kaal. Het leer op het dashboard is niet opgekruld of beschadigd. Deurpanelen en vloerbekleding onbeschadigd. Fraai Ferrari stuur met leer bekleed, mooi glad en ook onbeschadigd. Rondom de handgrepen en bovenop de klokkenset geen krassen van nagels of sieraden. Ook de diverse bedieningen en asbak in de middenconsole zijn onbeschadigd. Het zo mooi ontworpen doch ook kwestbare interieur maakt vaak een uitgeleefde indruk, zo niet in deze F355.
De originele 3,5ltr. 380pk sterke V8 motor treft u in een keurig verzorgde en schone motorruimte. Alles mooi droog en voorzien van de fabrieksplaatjes en stickers. De kofferruimte lijkt ongebruikt en hier zijn de originele gereedschapskoffer van leer en de zwarte afdekhoes van het cabriodak in leer aanwezig. De 18 inch lichtmetalen velgen zijn als nieuw en voorzien van goede Michelin Pilot Sport banden.
Zeer recent nog kreeg deze F355 een uitgebreide update en servicebeurt. Dit inclusief nieuwe distributiesnaren en het vervangen van veel vitale onderhoudsdelen. Getuige de lange lijst van werkzaamheden is deze F355 klaar voor veel onbezorgd rijplezier. Bij de auto is een flink dossier met rekeningen en de originele service- en instructieboekjes. Wordt afgeleverd met nieuwe APK en onderhoudsbeurt.