Kilometerstand | 45.363 | Vermogen | 300 pk | |
Bouwjaar | 2007 | Cilinderinhoud | 4198 cc | |
Kleur exterieur | Ebony Black Metallic | Motor configuratie | V8 met injectie | |
Kleur interieur | Black | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Volledig in leer | Velgen | 20 inch Jaguar lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 6,2 sec | Banden | Dunlop | |
Topsnelheid | 250 km/u | Productieaantallen | 24600 | |
Chassisnummer | SAJAA44P075B16087 | Overig | Echt als nieuw. |
Inmiddels een klassieker, zonder de nadelen daarvan. Dat wil zeggen de laatste versie van de XK heeft die prachtige lijnen die in de verte aan een klassieke E-type doen denken, heeft moderne rijeigenschappen en hoogstwaarschijnlijk bouwt Jaguar na de huidige F-type nooit meer een V8. Onderhuids werd veel Ford techniek toegepast waardoor de XK een zeer betrouwbare auto is. De prachtige vormgeving is van de hand van Ian Callum, de man die verantwoordelijk is voor de Aston Martin DB7 en Vanquish. Kortom een recept voor steeds meer waardering, dus toekomstige waardestijging. Een mooie XK met een lage kilometerstand en correcte historie kost nu al aanzienlijk meer dan een jaar terug. De comfortabele GT-achtige rijeigenschappen maken de XK tot een gewaardeerde reisgenoot waar bezitters moeilijk afstand van doen. Deze XK Cabriolet kocht ik van een oudere heer die helaas echt moest stoppen met zijn autoliefhebberij. Hij was de tweede eigenaar en gebruikte de auto alleen bij mooi weer, net zoals de eerste eigenaar. Aan alles is te zien dat de auto ook zodanig verzorgd is en geen zwaar leven had. Een onbeschadigd en brandschoon interieur, foutloze velgen en een mooi diep glanzende lak, het klopt allemaal. Uiteraard werd zo'n kostbare Jaguar destijds voorzien van alle luxe, zo zijn er zaken als automatische climat control, regelbare stoelverwarming, cruise control, volledig elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, een multifunctioneel en elektrisch verstelbaar stuur, traction control, parc distance control rondom, 20 inch XKR velgen en meer. De eigenaren en onderhoudshistorie is compleet aanwezig zodat niet alleen de auto maar ook het 'verhaal' erbij klopt. Zo voldoet deze klassieker in wording aan alle voorwaarden bij een investering met fun-factor.