Kilometerstand | 69.340 | Vermogen | 90 pk | |
Bouwjaar | 1972 | Cilinderinhoud | 1298 cc | |
Kleur exterieur | Blu Scuro | Motor configuratie | V4 met Solex carburateurs | |
Kleur interieur | Beige | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Stof | Velgen | 15 inch lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 11,9 sec | Banden | Michelin | |
Topsnelheid | 175 km/u | Productieaantallen | 11276 | |
Chassisnummer | 818630048968 | Overig | Lichtmetalen velgen maken de auto af. |
De Fulvia is technisch een hoogstaand ontwikkelde auto. De vormgeving echter oogst pas de laatste jaren waardering bij het grote publiek. Daardoor waren ze te lang niet voldoende waard om ze goed te restaureren. Gemiddeld zijn oudere Lancia's zeker niet zo roestgevoelig als men denkt, dat imago hebben ze overgehouden van het tijdperk ruim na 1970 waar Fiat eigenaar werd. Het lakwerk en rubbers zijn wel, althans op de meeste plaatsen in Italië dan, vaak dof en uitgedroogt. Door die geringe waarde, tot een vijf jaar terug, werden echt volledige restauraties matig uitgevoerd dus een origineel exemplaar valt te prefereren. Het hier aangeboden exemplaar is een fraai originele auto die vanwege de leeftijd en zonlicht een keer nieuw is gelakt en voorzien van nieuwe rubbers. Voor het overige is het een subliem originele auto. Kijk eens naar de foto's van de motorruimte, het interieur en kofferbak. Ook deze Fulvia is een heuse tijdmachine. Het is een exemplaar uit de 2e serie met de wat sterkere, gemodificeerde, 90pk motor. Een zeer goed rijdende Fulvia met een prachtuitstraling. Niet vaak zie ik ze zo. Ik hoop dat u mijn enthousiasme eens komt delen.
Opties bestonden destijds niet. Wel is de auto voorzien van sfeervolle velours matten over de originele rubber vloerbekleding. Er is een tijdcorrecte en correct ingebouwde radio aanwezig. Optioneel zijn ook de 14 inch lichtmetalen velgen die de auto fraai neerzetten.
Prachtige carrosserie. Roestvrij. Perfecte passingen, de deuren sluiten als de spreekwoordelijke kluis. Origineel en strak plaatwerk. Bijzonder mooie diep donkerblauwe kleur, top spuitwerk. Geen gebruikssporen, geen deukjes en geen krasjes. Een aantal jaren terug door een vakman nieuw gespoten en voorzien van nieuwe raamrubbers. Het chroom en de rvs bumpers zijn onbeschadigd en hebben een mooie glans. Er is niet aan de bodem of carrosserie gelast.
Binnen in deze Fulvia is het of de tijd heeft stilgestaan. Op de vloermatten na is alles nog in de originele staat. Als gevolg van beperkt en zorgvuldig gebruik is de bekleding van de stoelen bijvoorbeeld nooit vervangen, de deurpanelen zijn nog origineel en het dashboard is geheel onbeschadigd. Ondanks de herkomst van deze Fulvia is het dashboard niet gekraakt en vertoond het interieur verder geen hitte sporen.
Prachtig hout op het dashboard waarin een origineel Jaeger klokje wat werkt en een passende radio.
De motorruimte is volledig origineel en onaangeraakt. Matching motor met Solex carburateurs. Zeer mooi lopende motor. Origineel typeplaatje en fabriekssticker aanwezig. Ook de kofferbak is fris, schoon en roestvrij. Origineel reservewiel, krik en boordgereedschap hier aanwezig. De 14 inch lichtmetalen velgen zijn onbeschadigd en voorzien van vier nieuwe Michelin banden.
Nieuw verkocht door de officiële Lancia dealer in de buurt van het Italiaanse Modena. De dans ontsprongen als het gaat om dagelijkse inzet en zwaar gebruik. Duidelijk een tweede of derde auto geweest alvorens ze in de bescheiden Lancia collectie kwam van de liefhebber waar ik de auto van kocht. De eigenaar waar ik de auto van kocht benadrukte nog dat de kilometerstand origineel is, de algehele staat, en in het bijzonder het interieur, bevestigen dit. In de afgelopen tien jaar liet hij de auto zeer mooi nieuw spuiten en van nieuwe rubbers voorzien. Het onderhoud werd door een lokale specialist uitgevoerd. Aan diverse details in de motorruimte is te zien dat de auto goed onderhouden is. De uitlaatdemper, banden en accu werden nog recent vernieuwd. De prijs is inclusief Nederlands kenteken in 'oud blauw' en een nieuwe APK. Origineel instructieboekje is aanwezig.