Kilometerstand | 148.480 | Vermogen | 136 pk | |
Bouwjaar | 1997 | Cilinderinhoud | 1998 cc | |
Kleur exterieur | Army Green | Motor configuratie | 4 cylinder lijn met injectie | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Skai | Velgen | 16 inch lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 5,9 sec | Banden | Kingrun Geopower | |
Topsnelheid | 148 km/u | Productieaantallen | 1 | |
Chassisnummer | SALLDVAY8TA990555 | Overig | Nieuw opgebouwd. |
Een dieselmotor in een auto waar u niet eens 10.000km per jaar mee rijdt, niet overal zonder voorbehoud meer mee mag rijden en ook flink van zich laat horen. Laat zo'n motor in 99% van de gevallen helaas in uw favoriete én dus een van de leukste auto's zitten, de Land Rover Defender. Was er maar een alternatief. Daarom is dit waarschijnlijk de leukste Defender van Nederland. Een stoere Defender 90 met benzinemotor. Niet omgebouwd, origineel geleverd, in 1997, met 136pk sterke benzinemotor. Nieuw gespoten in 2015 in dit bijzondere Army Silk, nieuw bekleed, vier opklapbare stoelen achterin, nieuwe lichtmetalen velgen, nieuwe banden en tal van verfraaiende details die deze Defender uniek maken. Er is geen ander exemplaar zo uitgevoerd, éénmalig gebouwd voor iemand die echt een unieke Defender wil. Ook de techniek werd onder handen genomen, zo is bijvoorbeeld de motor gereviseerd en van nieuwe distributie voorzien. Bovendien is deze Land rover ook financieel zeer aantrekkelijk, vooral voor wie ze zakelijk zou willen rijden. De wegenbelasting van een benzineauto is op z'n minst de helft van een dieselauto en de bijtelling van deze Defender wordt berekend over de taxatiewaarde. Kortom leuker kan ik het niet maken.