Kilometerstand | 38.952 | Vermogen | 136 pk | |
Bouwjaar | 2007 | Cilinderinhoud | 1796 cc | |
Kleur exterieur | Persian Blu Metallic | Motor configuratie | 4 cyl. lijn met injectie | |
Kleur interieur | Blauw/zwart/zilver | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Leer/alcantara | Velgen | 16 & 17 inch lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 6,4 sec | Banden | Yokohama | |
Topsnelheid | 205 km/u | Productieaantallen | 18956 | |
Chassisnummer | SCCYC11128HD30051 | Overig | Schitterende nieuwstaat. |
De Elise moest de redding voor het tot dan toe financieel kwakkelende Lotus worden. Hoewel zeer succesvol in de racerij werd er zaken gedaan om als eerste aan de finish te komen, niet om snel de openstaande rekeningen te betalen. Een sterke kaspositie kon men alleen verkrijgen door een echt succesvol model te presenteren wat ook in grotere aantallen verkocht zou gaan worden, althans voor Lotus begrippen dan. En dat de Elise een daverend succes werd voor Lotus kan men nu wel volmondig stellen. Niet in de laatste plaats dankzij de bijzonder prestaties, voortkomend uit de vernuftige engineering van waaruit de Elise het levenslicht zag. Lotus wist dankzij de historie in de racerij als geen ander waar een snelle, wendbare én betaalbare sportwagen aan moest voldoen. Een laag gewicht is voorwaarde nummer één. Carrosserie-stijfheid is twee. Omdat een schroef nu eenmaal maar op één punt verbindt en lijm twee aluminium delen over het gehele oppervlak werd het chassis, revolutionair voor een dergelijke straatauto, verlijmd. De op het chassis aangebrachte polyester carrosserie beperkte het wagengewicht verder waardoor de auto een snelle en vooral uiterste wendbare sportwagen werd. Met een zeer neutraal en sportief weggedrag dankzij de centraal geplaatste motor. De topsnelheid lag maar liefst op 240km/u en in minder dan zes seconden reed men al 100km/u. Met comfortabele opties en dikke isolatiematerialen houdt je een sportwagen niet zo slank dus wie beleving zoekt op het niveau van een motorfiets zonder helm haalt in de Elise zijn of haar hart op. Wat een plezier biedt een Elise! En dat voor een relatief overzichtelijk bedrag wanneer je de prestaties en het weggedrag op waarde weet te schatten. Plezier wat overigens flink verpest kan worden wanneer het een verprutste, slecht onderhouden Elise betreft. Vanwege de bijzondere chassis constructie moet een Elise beslist schadevrij zijn en goed sturen doet ze alleen wanneer er zorgvuldig onderhoud is uitgevoerd. Het hier aangeboden exemplaar is een Series 2 dus voorzien van de door Toyota geproduceerde 136pk sterke 1.8ltr. motor. Snel en betrouwbaar. Het is een origineel Nederlands geleverde auto in de eerste lak zonder ook maar één gebruiksspoor. Het aanwezige taxatierapport spreekt van een volledig originele auto, zeer goed onderhouden en gestald in garage onder doek....Beter en vooral leuker wordt het op vier wielen niet.