Kilometerstand | 3.784 | Vermogen | 120 pk | |
Bouwjaar | 1974 | Cilinderinhoud | 1298 cc | |
Kleur exterieur | Zilvergrijs metallic | Motor configuratie | 4 cylinder boxer met carburatie | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | 1300CC | |
Bekleding | Leer | Velgen | 15 inch staal | |
0 - 100 km/u | 7,9 sec | Banden | Vredestein Sprint Classic | |
Topsnelheid | 165 km/u | Productieaantallen | 35 | |
Chassisnummer | 12345 | Overig | Nieuw gebouwd. |
De Porsche 718 RSK werd in een zeer beperkte oplage van 35 stuks tussen 1957 en 1961 gebouwd om ingezet te worden in de Targa Florio (overwinning), Le Mans (overwinning in zijn klasse) en zelfs in Formule 1 races. Het was een succesvolle doorontwikkeling van de 550 Spyder, ja die van James Dean inderdaad, gebouwd door de RennSport afdeling van Porsche met een kortere wielbasis dan het voorgaande model. Daar kwam de hoofdletter K vandaan, Kurz of Kort zo u wilt. De typeaanduiding 718 wordt tegenwoordig eervol gebruikt als aanduiding van de Boxster en Cayman lijn. De zeer tot de verbeelding sprekende prestaties en geringe productieaantallen maken de 718 RSK anno nu tot een waar verzamelobject voor de rijken der aarde. Afhankelijk van de (race)historie en conditie worden ze afgehamerd op veilingen vanaf drie miljoen en zelfs vijf miljoen is ook al gehaald. Die parkeer je niet zomaar op de boulevard. Zie hier het passend alternatief voor het geval u toch die bijzondere ervaring van een 718 wil meemaken en u het origineel rustig thuis in de beveiligde garage laat. Een zeer geslaagde replica met als technische basis zelfs het DNA van Porsche, voor een schijntje vergeleken met het origineel. Voorzien van Nederlands kenteken in passend 'oud blauw' en tijdcorrecte helm met bril. Stop die vijf miljoen in een of ander oplaadpalen fonds op Beursplein 5 en stap voor nog geen 40k in deze RSK. Leuker kunnen we het niet maken.