Kilometerstand | 95.985 | Vermogen | 180 pk | |
Bouwjaar | 1978 | Cilinderinhoud | 2998 cc | |
Kleur exterieur | Talbot Yellow | Motor configuratie | 6 cylinder met injectie | |
Kleur interieur | Diep donkerbruin | Motor nummer | 6282027 | |
Bekleding | Leer | Velgen | 16 inch Fuchs | |
0 - 100 km/u | 6,8 sec | Banden | Michelin | |
Topsnelheid | 205 km/u | Productieaantallen | 12600 | |
Chassisnummer | 9118211922 | Overig | Mooi gerestaureerd. |
Vorig jaar verkocht ik op verzoek van een klant een 911SC Targa die hij ongezien in Amerika had gekocht. In de basis een zeer goede auto zonder roest, geen aanrijding gehad in het verleden echter wel met het nodige technische werk. De auto bood ik aan ter restauratie hoewel dit woord wel wat zwaar gekozen was. Er was immers geen gehele restauratie nodig, wel moest de auto nieuw gespoten en o.a. voorzien worden van nieuwe rubbers. Technisch was de versnellingsbak aan een revisie toe, koppeling moest worden vernieuwd en uitgebreid groot onderhoud werd uitgevoerd. Ook het gehele remsysteem werd gereviseerd. Op een van de foto's treft u een overzicht van de werkzaamheden die werden uitgevoerd. De auto werd bij mij aangekocht door een Porsche liefhebber wiens plezier meer zit in het zoeken en afronden van leuke 'projecten' dan het rijden in de auto. Voor wie nu juist dat laatste wél erg leuk vindt en geen twee rechterhanden heeft is dit de ideale 911 Targa. Geweldig rijdend dankzij alle technische inspanningen en een lust voor het oog. Het spuitwerk werd door een professionele Porsche restaurateur gedaan en is van hoge kwaliteit, geen stofje te zien. Na alle werkzaamheden werd bij Porsche een geboortecertificaat aangevraagd. Kortom een perfect verhaal bij een bij een 911 die natuurlijk nooit meer nieuw wordt echter weer bijna die kwalificatie verdient, terecht.
Deze 911SC Targa heeft een aantal interessante opties; cruise control, elektrische ramen, 16 inch Fuchs velgen, mistlampen, leer op de stoelen en meer.
Bijzonder strakke en gave carrosserie die nieuw werd gespoten vanwege lichte transportbeschadigingen en doofheid in de lak als gevolg van veel zonlicht. Niet als gevolg van schade of roest. De auto is dan ook altijd schadevrij gebleven. De passingen van deuren, motorkap en voorklep zijn perfect symmetrisch. Rondom werden alle rubbers vernieuwd, het geheel biedt een prachtig originele aanblik. Ook het beroemde Targadak sluit zeer precies aan op de dakstijlen. Het Talbot-Geel op de auto is een mooie warme donkergele kleur die op de foto wat lichter lijkt.
In de originele, bijzondere, kleur is het interieur uitgevoerd met soepel leer op de stoelen. De vloerbekleding is nog origineel, de auto heeft immers niet veel kilometers gereden. De instaplijsten op de binnen- en buitendorpel werden wel vernieuwd. Het dashboard is mooi en zonder scheuren. De klokken werken goed en zijn allen mooi schoon.
De motor werd bij de restauratie uitgebouwd waarna de motorruimte en de motor zelf goed schoon gemaakt werden. De geluidsdempingsmat in de motorruimte werd vernieuwd, dit kan feitelijk alleen wanneer de motor uitgebouwd is dus een zinvolle actie. In de motorruimte ook keurig de daar behorende fabrieksstickers. De kofferruimte heeft nog de originele bekleding en complete gereedschapset. De originele 16 inch Fuchs velgen zijn in zeer mooie conditie, geen ingevreten remstof of beschadigingen. Er zijn nieuwe Continental banden gemonteerd.
Nieuw verkocht in 1978 in het droge Texas USA. Slechts 160.000km werd er al die jaren met de auto afgelegd. Pas in 2016 kwam de auto naar ons land, aangekocht door een enthousiaste klant van mij die dacht een optisch en technisch iets mooiere auto gekocht te hebben. Toen dat wat tegenviel vroeg hij mij er de juiste klant bij te zoeken, hetgeen ook lukte. Nu na die 'omleiding' weer terug in de collectie. Zeer interessant voor wie een echt goed rijdende en afgemaakte klassieker zoekt.