Kilometerstand | 62.905 | Vermogen | 370 pk | |
Bouwjaar | 2018 | Cilinderinhoud | 2998 cc | |
Kleur exterieur | Basalt Black Metallic | Motor configuratie | 6 cilinder lijn met inj. en turbo's | |
Kleur interieur | Zwart/antraciet/rood | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Leer/alcantara/stof | Velgen | 20 inch Porsche lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 4,2 sec | Banden | Pirelli | |
Topsnelheid | 291 km/u | Productieaantallen | 2000 | |
Chassisnummer | WP0ZZZ99ZJS102529 | Overig | Gelimiteerde Carrera T. |
Een Carrera T? Wat doet die T daar achter die wereldberoemde aanduiding? Turbo's zitten toch vanaf de nieuwe 3ltr. ook op een 'gewone' Carrera? Die T staat ook in onze showroom op een 911 uit 1968, het is de T van Touring. Of van een Duits afslankprogramma, de 911 Carrera werd niet leuker gemaakt middels meer vermogen. Immers bij sportauto's gaat het om de hoeveelheid kilo's die een pk mee moeten sleuren, de pk/kilo verhouding zoals men dat noemt. Gewichtsbesparing is het mantra van de Carrera T, achterbank eruit (die kon je dan wel weer los bestellen, hier heeft papa hem aangevinkt inclusief ISO-fix aansluitingen), dunner glas achterin, enorm gewichtsbesparende deuropeners van rode stof, minder isolatie in de auto en zelfs geen achterruitverwarming. Vervolgens was zo'n T maar liefst €20.000,- kostbaarder dan een Carrera, leuk verdienmodel voor de toch al niet arme heren in Zuffenhausen. Toch was die extra investering de moeite waard, zeker voor wie weet wat sturen is. De 370pk sterke 991.2 Carrera T biedt voelbaar meer rijbeleving, is sportiever en speelser dan een standaard Carrera. Gebruikt is er natuurlijk minder prijsverschil dan nieuw dus als ik mocht kiezen.. Zeker in het geval van deze bijzondere Carrera T mag de toekomstige eigenaar zich alvast gelukkig prijzen. Zie die fantastische meervoudig verstelbare sportstoelen, de schakelbare sportuitlaat, het grote schuifdak, die schitterende optionele 20 inch velgen en bijvoorbeeld die rode accenten en wijzerplaten. Niet alleen spannender om te rijden, de auto straalt het ook echt uit middels de sportieve accenten. Verder beschikt deze 991.2 over automatische climat control, stoelverwarming, Porsche Communication Management met navigatie en Bose luidspreker systeem, subwoofer, cruise control, parc distance control rondom, achteruitrijcamera, multifunctioneel en verstelbaar sportstuur, boordcomputer, Sport Chrono pakket, Porsche Active Suspension Management, metalen schakelflippers aan het stuur en veel meer. Deze origineel Nederlandse 991.2 is optisch foutloos, geen gebruiksspoor of steenslag op te vinden en altijd schadevrij gebleven. De automatische PDK versnellingsbak in deze Carrera T staat borg voor relaxed Toeren en een geweldig sportieve ervaring nadat u de versnellingspook naar links heeft geklikt. U schakelt dan handmatig middels de fraaie metalen flippers op het stuur. Niet voor niets wordt de 911 steeds weer opnieuw getest als de beste allround inzetbare sportwagen, kom rijden en u ervaart het. Ze wordt afgeleverd inclusief nieuwe APK, uitstekende zomerbanden, garantie en onderhoudsbeurt. Rijklaar zonder bijkomende kosten dus.