Kilometerstand | 86.328 | Vermogen | 400 pk | |
Bouwjaar | 2013 | Cilinderinhoud | 3798 cc | |
Kleur exterieur | Basalt Black Metallic | Motor configuratie | 6 cilinder boxer met injectie | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Volledig in leer | Velgen | 20 inch Porsche lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 4,5 sec | Banden | Pirelli PZero | |
Topsnelheid | 301 km/u | Productieaantallen | 68500 | |
Chassisnummer | WP0ZZZ99ZDS114808 | Overig | Vol opties, prachtconditie. |
Hoe kon Porsche de 997 ooit nog verbeteren dacht ik bij introductie van de destijds nieuwste versie van het icoon. Onmogelijk dachten veel liefhebbers met mij. Totdat Porsche op 15 september 2011 in Frankfurt op de Motor Show (IAA) het doek van de nieuwe 991 trok. Nadat vervolgens een enthousiaste en erg aardige klant mij een stuk liet rijden in zijn nieuwste aanwinst was het me na de eerste kilometers al snel duidelijk, dit is de overtreffende trap. Iets minder 911 dan zijn voorganger door wederom een toename van de carrosserie afmetingen, technisch een enorme sprong voorwaarts. Nog stabieler dankzij de vergrote wielbasis, lichter dankzij het gebruik van 'slimme' materialen die wel stijver en sterker zijn, sneller en soepeler dankzij nog meer motorvermogen en zowel licht als gevoelig sturend dankzij elektromagnetische stuurbekrachtiging. Met PDK bovendien beslist sneller schakelend dan handmatig mogelijk is. En dan is er nog het instelbare onderstel die de auto bijna schizofreen maakt, het ene moment een GT die je relaxed door de stad stuurt, met een druk op de Sport-Plus schakelaar is het de hardcore sportwagen die je zo het circuit kunt opsturen. Noem de 991 gerust geniaal. En neem dan eens plaats in de geweldig ergonomisch en sportief vormgegeven cockpit en kijk eens om u heen terwijl u vóelt hoe Porsche de schakelaars en knoppen uit titanium gegoten lijkt te hebben. Qualität met een uitroepteken zie je in je verbeelding op het beeldscherm verschijnen nadat de motor is gestart. Bovendien is daar dan dat uitlaatgeluid, voor het laatst klinkend zoals alleen een 'ongeblazen' boxermotor opwindend kan zijn. Inmiddels weten we dat Porsche, en wie niet, zelfs op de vaatwasser in de fabriekskantine een turbo heeft geschroefd, gute nacht Freunden..
Zeer compleet met alle opties die een echte stuurman op zijn 911 wil, schakelbare sportuitlaat, Sport Chrono Plus pakket, Porsche Active Suspension Management, automatische climat control, sportstoelen, stoelverwarming, cruise control, parc distance control voor en achter, blu-tooth telefoonmodule, Sport Design stuurwiel met schakelpaddles, 20 inch lichtmetalen velgen, Porsche Communication Management met navigatie, Light Design pakket, Bose luidsprekers met subwoofer, groot elektrisch schuifdak, etc. In totaal is voor meer dan € 20.000,- aan opties besteld.
De carrosserie van deze 991 is geheel origineel, nooit aan gespoten en dus altijd schadevrij gebleven. Uitgevoerd in Basalt Black Metallic. Er zijn geen zichtbare gebruikssporen aan de carrosserie zichtbaar. Prachtige verschijning in de meest gezochte kleurstelling.
Commentaar overbodig. Alles nieuwstaat. Volledig in fraai dubbel doorgestikt zwart leer uitgevoerd. Op de vloer originele Porsche matten. Alcantara hemelbekleding. Sportstoelen!
In de 991 is de motor nauwelijks meer zichtbaar. Onder de fraaie motorafdekking is de originele 3,8ltr 400pk sterke Carrera S motor aanwezig. Uiteraard hier alles als nieuw. Ook de kofferruimte voor is onaangeraakt en volledig origineel. De 20 inch lichtmetalen velgen zijn voorzien van zeer goede Pirelli Pzero banden.
Nieuw verkocht door een Duitse Porsche dealer aan een Nederlandse klant, na negen maanden kwam de auto al naar Nederland. Deze 991 is altijd zonder voorbehoud onderhouden, garage gestald en geheel origineel. Exact zoals de liefhebber haar wenst. Alle originele documentatie en servicehistorie aanwezig. Sleutelset compleet. Wordt afgeleverd incl. nieuwe APK, garantie en onderhoudsbeurt.