Porsche 991.2 Turbo S Coupe '17 NLD-auto 46.600km

Te koop: Porsche 991.2 Turbo S Coupe '17 NLD-auto 46.600km

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 991.2 Turbo S Coupe '17 NLD-auto 46.600km

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 991.2 Turbo S Coupe '17 NLD-auto 46.600km
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 46.630   Vermogen 580 pk
Bouwjaar 2017   Cilinderinhoud 3800 cc
Kleur exterieur Night Blue Metallic   Motor configuratie 6 cilinder boxer met inj. en turbo's
Kleur interieur Zwart   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 20inch Porsche lichtmetaal
0 - 100 km/u 2,9 sec   Banden Pirelli PZero
Topsnelheid 330 km/u   Productieaantallen 18790
Chassisnummer WP0ZZZ99ZHS161894   Overig NLD auto, echt als nieuw.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De meeste super-sportwagens zijn een soort compromis, wil je bijvoorbeeld een optimale wegligging dan lever je comfort in. Porsche zet een streep door die wetmatigheid met de 991 Turbo, je kunt er net zo fijn mee naar Albert Heijn als naar de Nordschleife. Moest er vroeger een complete onderstel-wissel plaatsvinden om een auto comfortabel óf juist sportiever te maken, anno de 991 Turbo zijn daar slechts een paar drukken op als uit metaal gegoten knoppen voor nodig. Wat een prestatie! Nu heeft een premium sportauto fabrikant natuurlijk een van de beste marketing afdelingen ter wereld. Die zorgt er zonder scrupules voor dat super-sportauto liefhebbers het toch wel een béétje jammer vinden wanneer ze in hun vriendenkring een spijtig 'nee' moeten laten klinken als er gevraagd wordt 'is het een S?' Terechte vraag, 40pk is bij sommige merken een hele auto meer vermogen. Die 580pk met maar liefst 750Nm koppel (een Range Rover V8 diesel heeft 700Nm en weegt 2.600kg) krijg je zonder vervelende wielspin en talloze gecrashte Porsche klanten nooit met louter achterwielaandrijving onder controle. Een intelligent vierwiel aandrijvingssysteem, wat electronisch tractie verplaatst afhankelijk van de rijomstandigheden, zorgt hiervoor. Zonder uitbreken van nul naar honderd in 2,9 seconden, 330km stabiel rechtuit rijden, de Turbo S doet het. En zonder een piepje of kraakje over die vervelende verkeersdrempel van de PC Hooftstraat. Rij de stad uit en zet de auto in de SportPlus stand op dat uit één stuk metaal gegoten sportstuur en je hebt gedurende twintig seconden de maximale 1.2 bar Turbodruk die iedere collega autoliefhebber het nakijken geeft, en heel blijft. Ja het is een rijdende kermisattractie, een Porsche 911 Turbo S. En nog steeds geschikt voor dagelijks gebruik, hoe dapper zo'n GT3RS ook lijkt. Voor wie zich zo'n supersportwagen die met iedereen vrienden wil zijn, hoewel weinigen zich dat kunnen permitteren, wenst wil uiteraard alleen het best mogelijke. Een mooi lage kilometerstand, geleverd door een Nederlandse Porsche dealer, schadevrij en natuurlijk perfect onderhouden. Bovendien is het dan wel zo fijn dat de eerste eigenaar in bijna ieder vakje op de optielijst een kruisje heeft gezet. Zie bijvoorbeeld die oneindig verstelbare sportstoelen, overal leer in het interieur, keramische remmen, een panorama schuifdak, Burmester luidsprekers, lift op de voorwielen en veel meer must-haves. Een compromisloos exemplaar, terwijl ik daar juist dit verhaal mee begon, het bestaat dus toch!